Kategoria skupiająca rozwiązania pozycjonowane jako innowacyjne i oparte o najnowsze technologie, takie jak AI, AR, VR, blockchain.
WEBFLEET Work App jest w pełni zintegrowana z aplikacją TomTom GO Fleet, dzięki czemu kierowcy w jednej aplikacji mają dostęp do najbardziej aktualnych map – wraz z informacjami o ruchu drogowym – i profesjonalnej nawigacji dostosowanej do wszystkich typów pojazdów.
WEBFLEET Work App – korzyści dla kierowców:
WEBFLEET Work App – korzyści dla kierowników flot i dyspozytorów:
Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o.
Ul. Prosta 51
00-838 Warszawa
Polska
Dzięki WEBFLEET Video zdarzenia podczas jazdy, zdarzenia wykrywane przez sztuczną inteligencję oraz zdarzenia sygnalizowane przyciskiem alarmowym są wysyłane automatycznie z urządzenia do WEBFLEET i mogą być pomocne w wyjaśnianiu sporów czy procedur roszczeniowych.
Korzyści z zastosowania WEBFLEET Video:
WEBFLEET Video zapewnia bezpieczeństwo kierowcom i umożliwia flotom spełnianie wymagań dotyczących prywatności. Użytkownicy mogą m.in. włączyć lub wyłączyć kamerę, która jest skierowana na kierowcę, lub włączyć tryb ochrony prywatności, aby zapisy dotyczące zdarzeń nie mogły zostać pobrane z urządzenia.
Od firmy transportowej oczekuje się, że dostarczy bezpiecznie ładunek – w nienaruszonym stanie, sprawnie i na czas, bez żadnych zbędnych przestojów. Nie zawsze jednak mamy wpływ na czynniki zewnętrzne czy innych użytkowników dróg. Przekonała się o tym niedawno firma Janiszewski Thermotransport, której pojazd uczestniczył w groźnej kolizji drogowej.
Warto podkreślić, że szczególnie dla tego klienta, kwestie związane z czasem dostawy i bezpieczeństwem są kluczowe. Janiszewski Thermotransport to nowoczesna firma rodzinna z 20-letnim doświadczeniem na rynku przewozów krajowych i międzynarodowych. Specjalizuje się w transporcie towarów w temperaturze kontrolowanej, ultra świeżych, głęboko-mrożonych jak i neutralnych, wykorzystując najnowocześniejszy sprzęt (Scania-Volvo-Schmitz-Thermoking) obsługuje najbardziej wymagające klientów takich jak MOWI, BAMA czy MONDELEZ w relacjach z Europa do Skandynawii z uwzględnieniem całej Norwegii, również w okresie zimowym.
Firma korzysta z rozwiązania telematycznego WEBFLEET, za pomocą którego monitoruje i zarządza parkiem 100 ciągników i naczep, zdalnie obsługuje tachografy, rozlicza kierowców, optymalizuje trasy i przesyła zlecenia kierowcom przez terminale kierowców serii PRO. Firma, jako jeden z pierwszych klientów rozpoczęła testy nowej usługi WEBFLLET Video – zintegrowanego rozwiązania łączącego nagrania z kamer z danymi o stylu jazdy, która w komercyjnej ofercie pojawi się 29 kwietnia.
„Nasze pojazdy poruszają się po drogach całej Europy i Skandynawii. Myślimy o wprowadzeniu systemu kamer, aby zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić styl jazdy naszych kierowców oraz zminimalizować ilość zdarzeń i szkód komunikacyjnych likwidowanych wielokrotnie z naszej polisy ubezpieczeniowej w związku z brakiem dowodów potwierdzających faktycznego sprawcę.”- mówi Karol Janiszewski, właściciel firmy.
Problem z liczbą roszczeń ubezpieczeniowych, często niezawinionych bezpośrednio przez kierowców, ma wiele firm transportowych, co potwierdza raport Webfleet Solutions ‘Europejskie badanie bezpieczeństwa drogowego 2021’. Wynika z niego, że przeciętna flota otrzymuje średnio do 3 roszczeń miesięcznie. Większość flot została pociągnięta do odpowiedzialności za 21–30% kolizji, w których uczestniczyły ich pojazdy. Jednocześnie, większość uważa, że faktycznie była odpowiedzialna za jedynie 0-10% wypadków.
Janiszewski Thermotransport rozpoczął testy WEBFLEET Video w samą porę! Pojazd firmy wyposażony w kamerę CAM50 sprzężoną z telematyką uczestniczył w kolizji spowodowanej przez inne auto w trakcie manewru wyprzedzania. Wypadek był bardzo poważny i zakończył się dachowaniem jednego z uczestników, ale był zupełnie niezawiniony przez kierowcę ciężarówki. Całe zdarzenie zostało zarejestrowane przez system i posłużyło jako materiał dowodowy.
„Nagrane pokazało faktyczny przebieg zdarzenia i zostało wykorzystane na miejscu wypadku celem prezentacji policji badającej okoliczności wypadku.” – mówi Karol Janiszewski. „Kierowca natychmiastowo został zwolniony z odpowiedzialności, co również miało wpływ na dalszy przebieg jego pracy oraz psychiczne samopoczucie naszego pracownika. Film potwierdził wersje zdarzeń opisywaną poprzez naszego kierowcę, co pozytywnie wpływa także na jego wiarygodność.”
Wykorzystanie nagrania wideo znacznie usprawniło cały proces związany z ustaleniem sprawcy i obsługą wniosków ubezpieczeniowych, a dodatkowo zmniejszyło stres kierowcy i zdjęło z jego barków konieczność udowadniania swojej wersji zdarzeń.
„Jeśli kierowcy mogli mieć wątpliwości w związku z kamerami w kabinach, to ten przypadek zdecydowanie je rozwiał.”– dodaje Karol Janiszewski. „Poza wykorzystaniem nagrań w sprawach spornych czy zdarzeniach, gdzie ciężko jest ustalić sprawcę, widzę ogromny potencjał w wykorzystaniu nagrań w procesie szkoleń kierowców i doskonalenia ich stylu jazdy. Jestem przekonany, że tym sposobem będziemy w stanie obniżyć szkodowość o kilkanaście-kilkadziesiąt procent.”
Zadbaj o bezpieczeństwo kierowców i floty z WEBFLEET Video [broszura]
Zadbaj o bezpieczeństwo kierowców i floty za pomocą telematyki wideo [datasheet]
CASE STUDY – Większe bezpieczeństwo, mniej stresu i wyższa wiarygodność
Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o.
Ul. Prosta 51
00-838 Warszawa
Polska
Dział Sprzedaży: 22 346 00 94
LAUREAT PLEBISCYTU LOGISTICS AWARDS POLAND 2022
Kierowca codziennie napotyka na swojej drodze mnóstwo barier, które skutecznie zniechęcają go do zawodu. Zamiast wrócić na czas do domu, do rodziny, marnuje godziny podczas rozładunku, bo nikt nie poinformował go wcześniej jaka jest w danej firmie procedura. Nie wiedział co należy mieć ze sobą na wyposażeniu. Nie wiedział, że należy się zaawizować, że należało przyjechać o innej porze, że przez specyficzny system kolejkowy nie został rozładowany o czasie. Nikt nie poinformował go, że pod magazyn dojeżdża się inną drogą niż pokazują nawigacje, przez co błądził TIRem po wąskich uliczkach. Kierowca zbyt często nie wie, czy w lokalizacji do której zmierza będzie parking, na którym będzie mógł zrealizować przerwę, czy będą toalety, prysznic, czy będzie mógł wypić kawę, odpocząć. Do tego dochodzą bariery językowe.
Navigor eliminuje kolejne ogniwa w łańcuchu logistycznym z przekazywania informacji kierowcy. Dzisiaj kluczowe z perspektywy kierowcy informacje są albo pomijane (bo zleceniodawca nie zna procedur panujących w miejscu docelowym), albo giną podczas skomplikowanej drogi zlecenia od zleceniodawcy do kierowcy.
Navigor jest oparty o hybrydowy system zbierania danych. Dostarczają je zarówno kierowcy jak i same lokalizacje. Dzięki temu dane są weryfikowane na bieżąco. Rozwijamy również AI dodatkowo dbające o jakość danych w systemie.
Kierowca momentalnie uzyskuje pełną wiedzę na temat szczegółowej procedury i warunków panujących w lokalizacji do której zmierza. W sytuacji gdy do wyboru ma kilka zleceń, może w prosty sposób zdecydować które wybrać – bo wie, gdzie zadanie zrealizuje sprawniej.
Navigor App
Navigor KV
Navigor System
Navigor – szczegółowa instrukcja ostatniego kilometra trasy kierowcy.
Navigor to system, który gromadzi i w przyjazny sposób udostępnia dokładne, kompletne i aktualne dane o lokalizacji do której zmierza kierowca ciężarówki.
System Navigor to zestaw aplikacji, które powstały by rozwiązać rzeczywisty problem branżowy – rosnącą lukę dostępności kierowców ciężarówek. To nasza misja! System ułatwia kierowcy planowanie przejazdu oraz przygotowanie do załadunku, w sposób dotąd niespotykany na rynku. W każdym momencie kierowca ma pod ręką kompletny i aktualny zestaw informacji, o każdej lokalizacji do której zmierza. Jednocześnie zwiększamy bezpieczeństwo na drogach. Navigor to odpowiedź na wyzwanie ostatniej mili – najbardziej kosztownego momentu w trakcie realizacji transportu towarów.
ECR Polska
Strzeszyńska 67 c/1
60-479 Poznań
Antenso 2.0 jest autorskim produktem firmy Antdata. Jest to terminal (wielkościowo przypominający cyfrowy aparat fotograficzny o regularnych kształtach) umożliwiający zbieranie i przesył danych w standardzie IoT, pomiędzy wybranymi przez klienta czujnikami, a usługami chmurowymi (w tym do baz danych) firmy Microsoft. Sercem produktu jest mikrokontroler ESP32. Urządzenie może być zasilane na kilka sposobów: bateryjnie, dzięki technologii Power over Ethernet oraz standardowym zasilaczem DC. Nasze rozwiązanie jest kompatybilne z pawie wszystkimi czujnikami i sensorami dostępnymi na rynku oraz z narzędziami chmurowymi oferowanymi przez Microsoft Azure. Rejestrowane dane umieszczane są w bazie SQL (analizy historyczne) a także strumieniowane w celu analiz „na żywo”.
Oprócz połączenia z siecią poprzez kabel Ethernet, Antenso 2.0 może połączyć się z siecią Wi-Fi. Urządzenie spełnia normy wodoodporności, dzięki czemu może być umieszczone w miejscach o trudnych warunkach pracy, takich jak linie produkcyjne, czy na świeżym powietrzu.
Dodatkowo, aby zabezpieczyć komunikację w sieci oraz zapewnić bezpieczną autoryzacje w chmurze, sensor kit wyposażony jest w kryptoprocesor („security chip”), dzięki czemu użytkownik nie jest narażony na pozyskanie danych przez osoby trzecie.
Urządzenie firmy Antdata może pracować bezpośrednio z chmurą, ale wspiera także tzw. urządzenia brzegowe – Azure IoT Edge. Zastosowanie Azure IoT Edge pozwala reagować na zdarzenia generowane przez czujnik jeszcze szybciej, a także pozwala przenieść logikę przetwarzania danych z chmury na urządzenie lokalne.
Kolejnym charakterystycznym elementem terminala Antenso 2.0 jest wsparcie Azure Device Twin. Usługa ta pozwala na wysyłanie komend oraz wiadomości do czujnika z dowolnego miejsca na ziemi. Azure IoT Hub jest centralnym elementem rozwiązania który przekazuje wiadomości do platformy Antenso 2.0.
Kluczową funkcjonalnością platformy jest zautomatyzowany update oprogramowania w standardzie OTA (Over the Air). Dzięki temu urządzenie zawsze korzysta z najnowszej wersji oprogramowania bez ingerencji osób trzecich.
Dzięki Antenso 2.0 możliwa jest automatyzacja procesów i znacząca redukcja pracy manualnej, a także wykrywanie zdarzeń i zbieranie danych, wraz z ich późniejszą automatyczną analizą na niespotykaną w przedsiębiorstwach skalę. Wszystko w oparciu o sprawdzone i rozpowszechnione technologie i standardy. Inteligentny magazyn, fabryka, czy sklep to tylko jedne z możliwych zastosowań, które można uzyskać dzięki temu rozwiązaniu. Dzięki platformie Antenso 2.0 można budować skrojone na miarę systemy, np. dla magazynu lub linii produkcyjnej, które automatycznie współdziałają z usługami Microsoft, w tym Power BI i Power Apps.
Szybko rozwijający się rumuński startup wykorzystuje uczenie maszynowe, aby pomóc sprzedawcom znaleźć najbardziej odpowiednie i opłacalne rozwiązanie w zakresie dostawy dla każdego rodzaju produktu, ścieżki zakupowej klienta lub miejsca docelowego.
Postis świadczy swoje usługi dla sprzedawców detalicznych w całej Europie Środkowo-Wschodniej z siedziby głównej w Bukareszcie, a od marca 2022 r. firma rozpoczęła lokalną działalność w Polsce we Wrocławiu w ramach pierwszego kroku w stronę ekspansji międzynarodowej. Postis obsługuje obecnie ponad 200 klientów w 25 krajach, w tym znane firmy, takie jak Ikea, Carrefour, Auchan, Dr. Max i Intersport.
Do tej pory firma Postis pozyskała trzy rundy inwestycyjne od prywatnych inwestorów strategicznych o łącznej wartości 2,3 mln euro, a obecnie firma jest w trakcie finalizowania nowej rundy inwestycyjnej serii A.
Jedna platforma, która rozwiązuje wiele problemów związanych z ostatnim etapem dostawy
Klienci firmy korzystają z Platformy Postis, aby przyspieszyć swoją cyfrową transformację w zakresie ostatniego etapu dostawy i wykorzystać logistykę jako strategiczny element wspomagający budowanie nowych i wyróżniających się doświadczeń klientów. Można osiągnąć różne cele biznesowe, takie jak optymalizacja kosztów dostawy, lepsze doświadczenia klientów, zwiększenie produktywności w zakresie dostaw, realizacji, raportowania i operacji kontrolnych, uproszczenie ostatniego etapu dostawy, rozbudowanie działalności, przekształcenie modelu biznesowego w cyfrowy lub wejście na nowe rynki.
Wśród głównych problemów, które detaliści i firmy e-commerce rozwiązują za pośrednictwem Platformy Postis, można wymienić kwestie takie jak:
Wyniki
Platforma Postis oferuje szybkie rezultaty i długotrwałe efekty:
Platforma Postis i co ją wyróżnia
Platforma Postis została stworzona w celu usprawnienia procesów łańcucha dostaw, aby zwiększyć wydajność, a także w celu zapewnienia pełnej przewidywalności i całkowitej przejrzystości. Dzięki swoim licznym funkcjom, Postis automatyzuje i optymalizuje zadania manualne oraz wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do podejmowania szybkich decyzji w czasie rzeczywistym, których celem jest zwiększenie wydajności dostaw zamówień klientów.
Podejście Platformy Postis oparte na modułowości zapewnia detalistom i uczestnikom e-commerce wszystkie narzędzia, których potrzebują do zarządzania wszystkimi swoimi dostawami z jednego miejsca, a także do ich automatyzacji i optymalizacji.
Międzynarodowy zasięg, lokalna perspektywa
Postis została opracowana z myślą o możliwości rozwoju i międzynarodowej ekspansji. Platforma jest oferowana jako usługa i nie wymaga długotrwałych lub kosztownych integracji, rozwoju, szkoleń lub konfiguracji. Podstawowe funkcje są dostępne za pomocą mechanizmów samoobsługowych, natomiast zaawansowane funkcje są zapewniane wraz z bezpłatnymi usługami Customer Success Management.
Obecnie około 75% klientów firmy Postis prowadzi działalność w Rumunii lub realizuje dostawy transgraniczne z Rumunii na rynki europejskie. Postis świadczy również usługi dla międzynarodowych klientów o zasięgu obejmującym Europę, takich jak Ikea, Dr. Max, Schmitz-Cargobull, Auchan, Cora Hypermarche, Intersport, KLG, a lista ta rośnie wraz z ekspansją firmy w całej Europie, przy czym Polska, Czechy, Węgry, Bułgaria, Grecja i Cypr to nasze pierwsze międzynarodowe terytoria.
Firma Postis otworzyła swoje pierwsze międzynarodowe biuro w Polsce, we Wrocławiu, w marcu 2022 roku. Platforma Postis i zaawansowane technologie, które wykorzystuje są dostępne dla polskich detalistów, operatorów logistycznych i podmiotów zajmujących się realizacją zamówień, aby przyspieszyć ich cyfrową transformację. Nawiązaliśmy już strategiczne partnerstwa i integracje z podmiotami zajmującymi się realizacją zamówień online i firmami logistycznymi takimi jak DB Schenker, KLG Europe czy DSV, aby zwiększyć nasz zasięg i dostępność usług dla firm międzynarodowych w ogóle, a polskich w szczególności. Rozszerzenie tego rodzaju partnerstwa zapewni Postis nowe sposoby zwiększenia swojego międzynarodowego zasięgu, a międzynarodowym klientom z kolei da dostęp do najnowocześniejszych technologii cyfrowych za ułamek kosztów ich posiadania.
Więcej informacji o Platformie Postis można znaleźć na stronie: https://www.postis.eu/en/platform/how-it-works
Open Platform
Postis Platform – last-mile delivery optimization
Step 1 – sales channel integrations
Step 2 -data aggregation
Step 3 -delivery automation
Step 4 – carrier diversification
Step 5 -customer engagement
Step 6 -data driven decisions
Step 7 – control tower
https://www.postis.eu/news/auchan-quickly-expands-its-online-operations-with-the-support-of-postis
https://www.postis.eu/news/cora-the-hypermarket-network-with-a-nationwide-reach
https://www.postis.eu/news/r-create-dpd-postis-partnership
Valerica Motoc
Head of Business Development
valerica.motoc@postis.eu
https://www.linkedin.com/in/valerica-motoc/
+4 0749 358 091
Sytuacja w światowej żegludze oceanicznej jest wyjątkowo trudna, a dodatkowo pogarsza ją fakt, że wąskie gardło zwykle stanowią kluczowe porty. Spedytorzy, załadowcy i operatorzy logistyczni, którzy nie mają dostępu do tak ważnych danych jak np. aktualny stan przeciążeń w portach czy czasy przestojów statków, często po prostu nie rozumieją, jak wpłynie to na obsługiwane przez nich łańcuchy dostaw, co z kolei skutkuje nieświadomym planowaniem, podejmowaniem błędnych decyzji o tym, jak łagodzić problematyczne sytuacje oraz frustracją klientów.
Port Intel pomaga rozwiązać te problemy, monitorując, analizując i porównując przeciążenia występujące w portach na całym świecie. Dzięki tej usłudze logistycy uzyskują scentralizowane informacje, które są niezbędne, aby ustalić, jak ominąć zatory oraz móc podejmować bardziej optymalne decyzje planistyczne.
W marcu 2021 r. Kanał Sueski został zablokowany na sześć dni po tym, jak utknął w nim megakontenerowiec. Opóźnienia w dostawach powodowały straty na poziomie nawet 6,7 mln dolarów na minutę. Zarówno spedytorzy jak i przewoźnicy
niezbędnie potrzebowali dostępu do usługi widoczności w transporcie, aby móc podejmować kluczowe decyzje oraz na bieżąco sprawdzać, czy ich frachty utknęły, są opóźnione bądź też zostały przekierowane.
Obecne wyzwania trawiące łańcuchy dostaw, takie jak blokada Kanału Sueskiego czy wojna w Ukrainie, zwiększyły zapotrzebowanie na dane dostarczane w czasie rzeczywistym, aby firmy mogły odpowiednio reagować i przygotowywać plany awaryjne. Z tego powodu project44 opracował Port Intel – rozwiązanie, które pomaga załadowcom oceniać, czy ich przesyłki dotrą do portu na czas zgodnie z planem. Jest to pierwsza w branży usługa, dzięki której załadowcy, operatorzy logistyczni oraz spedytorzy otrzymują wszystko to, czego potrzebują, aby zarządzać sytuacjami kryzysowymi, łagodzić skutki dzisiejszych zawirowań na oceanach oraz skutecznie radzić sobie z chaosem w łańcuchach dostaw.
Usługa Port Intel zapewnia dostęp do szczegółowych informacji o portach i statkach z całego świata, korzystając z poufnych danych i analiz. Dane w czasie rzeczywistym pozwalają firmom aktywnie śledzić zakłócenia w łańcuchach dostaw i trzymać rękę na pulsie w razie nieprzewidzianych wydarzeń, takich jak np. blokada Kanału Sueskiego oraz przewidzieć ich wpływ na operacje terminalowe i wynikające z tego opóźnienia w dostawach. Dzięki rozwiązaniu Port Intel załadowcy, spedytorzy oraz operatorzy logistyczni mogą monitorować przeciążenia portów za pomocą specjalnego interfejsu wizualnego, a także otrzymywać dane poprzez interfejs API, co pozwala im omijać wąskie gardła, efektywniej planować i spełniać oczekiwania klientów
Platforma zapewnia bardzo dokładne informacje o czasach postoju w porcie zarówno dla statków jak i kontenerów, dostarcza wiedzy o aktualnej liczbie przebywających w portach statków oraz oferuje inne dane porównawcze, które pozwalają określić, czy dany port jest przeciążony. Dzięki usłudze widoczności spedytorzy i załadowcy mogą precyzyjniej informować klientów i podejmować lepsze decyzje dotyczące miejsca i sposobu wysyłki, aby uniknąć opóźnień, zwiększyć terminowość dostaw i poprawić przejrzystość działań względem swoich klientów. Algorytmy project44 zapewniają widoczność nieporównywalną z żadnym innym dostawcą: szczegółową lokalizację 11 800 miejsc cumowań na całym świecie, z dokładnością do 20 metrów. Poza załadowcami, spedytorami i operatorami logistycznymi z usługi Port Intel korzystają także globalne firmy konsultingowe, instytucje finansowe i dostawcy IT w celu lepszego zrozumienia warunków rynkowych.
W usłudze zawarte są:
Port Intel jest dostępny przede wszystkim poprzez wirtualny interfejs z interaktywnym widokiem mapy, który zawiera szczegółowe oraz aktualizowane w czasie rzeczywistym informacje o portach na całym świecie, aby pomóc w analizie trendów i ocenie zmienności warunków wpływających na czas dostaw. Klientom, których interesują jedynie surowe dane, Port Intel oferuje kanał API wraz z możliwością jego integracji z systemami TMS lub systemami ewidencji, z których korzystają zespoły. Ponadto rozwiązanie to udostępnia takie informacje jak: czasy postojów kontenerów w eksporcie i imporcie, obłożenie portów, cumowania statków, postoje na kotwicy.
W ten sposób logistycy mogą:
project44 sp. z o.o.
ul. Jana zamoyskiego 24
30-523 Kraków
ebukowska@project44.com