Kategoria skupiająca dostawców rozwiązań telematycznych oraz systemów TMS dla transportu i logistyki.
LAUREAT PLEBISCYTU LOGISTICS AWARDS POLAND 2022
Dzięki systemowi do zarządzania flotą WEBFLEET zawsze masz łączność z kierowcami w trasie. Na dowolnym urządzeniu mobilnym możesz sprawdzić, gdzie znajdują się Twoje pojazdy i w jaki sposób są wykorzystywane.
Ponieważ dane dotyczące wydajności floty pojazdów są widoczne, znasz aktualny status oraz wiesz, kiedy i gdzie podjąć odpowiednie działanie. Uwzględniaj aktualne informacje drogowe podczas przydzielania najbardziej odpowiedniego kierowcy do kolejnego zadania lub upewnij się, że kierowcy jadą zgodnie ze zdefiniowaną trasą, która została przesłana bezpośrednio na ich terminal.
Niezależnie od wielkości firmy rozwiązanie WEBFLEET może poprawić efektywność użytkowania pojazdu, pomóc zaoszczędzić paliwo, wesprzeć ekonomikę jazdy i zwiększyć ogólną wydajność floty.
Kompletne rozwiązanie dla fleet managerów
W dobie rosnących oczekiwań klientów odnośnie czasu dostaw, możliwości kontrolowania zamówień na każdym etapie realizacji oraz ograniczeń i zawirowań ekonomicznych związanych z sytuacją epidemiologiczną, prowadzenie firmy transportowej stało się bardzo wymagające. Firma Jarosz Transport nie tylko elastycznie zaadoptowała się do nowych warunków, ale znalazła sposób na rozwój biznesu. Jak to więc robią najlepsi?
Firma Jarosz Transport jest przykładem polskiej, rodzinnej firmy transportowej powstałej w latach 90-tych z pasji do motoryzacji, która swoimi głównymi wyróżnikami uczyniła terminowość, dokładność i bezpieczeństwo. Jej flota liczy obecnie blisko 100 pojazdów. Zapewnia profesjonalną obsługę spedycyjną i szeroki wybór usług transportowych na terenie całej Unii Europejskiej.
„Nauczeni doświadczeniem sprzed kilku miesięcy, kiedy to w obliczu pandemii musieliśmy pracować tylko zdalnie, kładziemy duży nacisk na cyfryzację i automatyzację procesów – jest to w tej chwili kluczowy czynnik sukcesu – mówi Jarosław Jarosz, właściciel firmy i prezes zarządu Jarosz Transport. Telematyka bardzo nam w tym pomaga, a dzięki rozwiązaniu WEBFLEET zlokalizowanemu w chmurze, możemy na bieżąco kontrolować i zarządzać całą flotą z dowolnego miejsca i urządzenia.”
Jarosz Transport zainstalował w swojej flocie urządzenia Webfleet Solutions LINK710 i LINK740 do monitoringu pojazdów oraz LINK340 – dedykowanych do monitoringu naczep. Dodatkowo kierowcy wyposażeni są w terminale kabinowe serii PRO. Dostęp do danych w czasie rzeczywistym na platformie WEBLEET daje możliwość kontrolowania wszystkich kluczowych parametrów floty i optymalizacji pracy.
„Przyjazny, intuicyjny interfejs znacząco ułatwia pracę spedytorom i pozwala im min. szybko znaleźć informację o położeniu pojazdu, oszacować realny czas dojazdu do celu uwzględniający bieżące dane o natężeniu ruchu, zoptymalizować trasy i być w stałym kontakcie z kierowcą – mówi Katarzyna z Jarosz Transport. Przypomnienia o terminach wykonania czynności serwisowych ustawionych po dacie czy przebiegu pojazdu znacznie ułatwiają zarządzaniem obsługą techniczną, a to wpływa nie tylko na eliminację niepotrzebnych przestojów, ale ma też ogromny wpływ na bezpieczeństwo.”
Firma korzysta również z usługi Tachomanager Plus umożliwiającej zdalne pobieranie danych z tachografów, generowanie raportów przekraczania granic i dotyczących czasu pracy kierowców. Dzięki temu na bieżąco kontroluje odczyty z kart kierowców i pojazdu, ma gwarancję, że działa zgodnie z przepisami, a poprzez prostą integrację z oprogramowaniem do rozliczania czasu pracy kierowców znacznie uprościła administrację.
„ W naszej branży telematyka stała się niezbędnym elementem wyposażenia. – mówi Jarosław Jarosz. „Wdrożenie rozwiązania WEBFLEET pomogło nam zredukować koszty zużycia paliwa dzięki optymalizacji tras i lepszemu planowaniu, mamy mniej nieoczekiwanych przestojów, usprawniliśmy procesy administracyjne, a nasi spedytorzy pracują wydajniej. Wartością nie do przecenienia jest także wzrost wiarygodności w oczach klientów, którzy mają dostęp do kluczowych danych i sami mogą kontrolować pozycje pojazdów. Jestem przekonany, że cyfryzacja przy wsparciu telematyki to nasza przyszłość i kolejne innowacje przed nami.”
Oszczędność paliwa i eliminacja przestojów – case study
Większe bezpieczeństwo, mniej stresu i wyższa wiarygodność – case study
Webfleet Solutions Poland Sp. z o.o.
Ul. Prosta 51
00-838 Warszawa
Polska
Dział Sprzedaży: 22 346 00 94
Szybko rozwijający się rumuński startup wykorzystuje uczenie maszynowe, aby pomóc sprzedawcom znaleźć najbardziej odpowiednie i opłacalne rozwiązanie w zakresie dostawy dla każdego rodzaju produktu, ścieżki zakupowej klienta lub miejsca docelowego.
Postis świadczy swoje usługi dla sprzedawców detalicznych w całej Europie Środkowo-Wschodniej z siedziby głównej w Bukareszcie, a od marca 2022 r. firma rozpoczęła lokalną działalność w Polsce we Wrocławiu w ramach pierwszego kroku w stronę ekspansji międzynarodowej. Postis obsługuje obecnie ponad 200 klientów w 25 krajach, w tym znane firmy, takie jak Ikea, Carrefour, Auchan, Dr. Max i Intersport.
Do tej pory firma Postis pozyskała trzy rundy inwestycyjne od prywatnych inwestorów strategicznych o łącznej wartości 2,3 mln euro, a obecnie firma jest w trakcie finalizowania nowej rundy inwestycyjnej serii A.
Jedna platforma, która rozwiązuje wiele problemów związanych z ostatnim etapem dostawy
Klienci firmy korzystają z Platformy Postis, aby przyspieszyć swoją cyfrową transformację w zakresie ostatniego etapu dostawy i wykorzystać logistykę jako strategiczny element wspomagający budowanie nowych i wyróżniających się doświadczeń klientów. Można osiągnąć różne cele biznesowe, takie jak optymalizacja kosztów dostawy, lepsze doświadczenia klientów, zwiększenie produktywności w zakresie dostaw, realizacji, raportowania i operacji kontrolnych, uproszczenie ostatniego etapu dostawy, rozbudowanie działalności, przekształcenie modelu biznesowego w cyfrowy lub wejście na nowe rynki.
Wśród głównych problemów, które detaliści i firmy e-commerce rozwiązują za pośrednictwem Platformy Postis, można wymienić kwestie takie jak:
Wyniki
Platforma Postis oferuje szybkie rezultaty i długotrwałe efekty:
Platforma Postis i co ją wyróżnia
Platforma Postis została stworzona w celu usprawnienia procesów łańcucha dostaw, aby zwiększyć wydajność, a także w celu zapewnienia pełnej przewidywalności i całkowitej przejrzystości. Dzięki swoim licznym funkcjom, Postis automatyzuje i optymalizuje zadania manualne oraz wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do podejmowania szybkich decyzji w czasie rzeczywistym, których celem jest zwiększenie wydajności dostaw zamówień klientów.
Podejście Platformy Postis oparte na modułowości zapewnia detalistom i uczestnikom e-commerce wszystkie narzędzia, których potrzebują do zarządzania wszystkimi swoimi dostawami z jednego miejsca, a także do ich automatyzacji i optymalizacji.
Międzynarodowy zasięg, lokalna perspektywa
Postis została opracowana z myślą o możliwości rozwoju i międzynarodowej ekspansji. Platforma jest oferowana jako usługa i nie wymaga długotrwałych lub kosztownych integracji, rozwoju, szkoleń lub konfiguracji. Podstawowe funkcje są dostępne za pomocą mechanizmów samoobsługowych, natomiast zaawansowane funkcje są zapewniane wraz z bezpłatnymi usługami Customer Success Management.
Obecnie około 75% klientów firmy Postis prowadzi działalność w Rumunii lub realizuje dostawy transgraniczne z Rumunii na rynki europejskie. Postis świadczy również usługi dla międzynarodowych klientów o zasięgu obejmującym Europę, takich jak Ikea, Dr. Max, Schmitz-Cargobull, Auchan, Cora Hypermarche, Intersport, KLG, a lista ta rośnie wraz z ekspansją firmy w całej Europie, przy czym Polska, Czechy, Węgry, Bułgaria, Grecja i Cypr to nasze pierwsze międzynarodowe terytoria.
Firma Postis otworzyła swoje pierwsze międzynarodowe biuro w Polsce, we Wrocławiu, w marcu 2022 roku. Platforma Postis i zaawansowane technologie, które wykorzystuje są dostępne dla polskich detalistów, operatorów logistycznych i podmiotów zajmujących się realizacją zamówień, aby przyspieszyć ich cyfrową transformację. Nawiązaliśmy już strategiczne partnerstwa i integracje z podmiotami zajmującymi się realizacją zamówień online i firmami logistycznymi takimi jak DB Schenker, KLG Europe czy DSV, aby zwiększyć nasz zasięg i dostępność usług dla firm międzynarodowych w ogóle, a polskich w szczególności. Rozszerzenie tego rodzaju partnerstwa zapewni Postis nowe sposoby zwiększenia swojego międzynarodowego zasięgu, a międzynarodowym klientom z kolei da dostęp do najnowocześniejszych technologii cyfrowych za ułamek kosztów ich posiadania.
Więcej informacji o Platformie Postis można znaleźć na stronie: https://www.postis.eu/en/platform/how-it-works
Open Platform
Postis Platform – last-mile delivery optimization
Step 1 – sales channel integrations
Step 2 -data aggregation
Step 3 -delivery automation
Step 4 – carrier diversification
Step 5 -customer engagement
Step 6 -data driven decisions
Step 7 – control tower
https://www.postis.eu/news/auchan-quickly-expands-its-online-operations-with-the-support-of-postis
https://www.postis.eu/news/cora-the-hypermarket-network-with-a-nationwide-reach
https://www.postis.eu/news/r-create-dpd-postis-partnership
Valerica Motoc
Head of Business Development
valerica.motoc@postis.eu
https://www.linkedin.com/in/valerica-motoc/
+4 0749 358 091
Geotab może pomóc flotom działać w sposób bardziej zrównoważony, zapewniając dostęp do rzeczywistych danych w celu zmniejszenia emisji i kosztów.
Greenfleet Dashboard różni się od innych rozwiązań, ponieważ zapewnia kompleksowy widok na aspekty ekologiczne i obsługuje każdy rodzaj napędu (benzynowy, diesel lub elektryczny). Oznacza to, że zwłaszcza floty mieszane mogą skorzystać z możliwości analizy zarówno pojazdów spalinowych, jak i elektrycznych z poziomu pulpitu nawigacyjnego. Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, Geotab wspiera obecnie 240 różnych marek i modeli — żadna inna firma na rynku nie wspiera tak wielu modeli i marek pojazdów, ani nie wykorzystuje do tego celu takiej głębi danych. Nowe pojazdy elektryczne są ciągle dodawane do systemu.
W ramach GFD Geotab zapewnia narzędzie odniesienia(dotychczas dostępne tylko dla pojazdów z silnikami spalinowymi), dzięki któremu floty mogą porównać swoje wyniki z innymi na rynku. Poziomy odniesienia określane są w oparciu o klasę i przeznaczenie pojazdu i są ważone na podstawie rozkład użytkowania floty. Poziom odniesienia to pięćdziesiąty percentyl, poziom odniesienia dla najlepszych pojazdów z klasy to dziewięćdziesiąty percentyl.
Więcej informacji: Green Fleet Dashboard – Podręcznik użytkownika
W Green Fleet Dashboard można sprawdzić wydajność i charakterystykę użytkowania całej floty w rozbiciu na typy pojazdów. W celu analizy wyników floty w szerszym kontekście podawane są średnie i najlepsze w klasie poziomy odniesienia opierające się na innych flotach o podobnej funkcji i klasie pojazdów. Green Fleet Dashboard przedstawia również informacje dotyczące redukcji emisji dwutlenku węgla, wydatków na paliwo i poprawy wydajności.
Pulpit nawigacyjny jest szczególnie przydatny dla flot mieszanych, które chcą poprawić efektywność środowiskową zarówno pojazdów z silnikami spalinowymi, jak i elektrycznych oraz hybryd plug-in. Dzięki temu narzędziu można w łatwy sposób przeglądać całą flotę – za pomocą jednego kliknięcia.
Pulpit nawigacyjny przeznaczony jest dla zarządców floty pojazdów, którzy chcą śledzić postępy w zakresie zużycia paliwa i śladu ekologicznego. Można je wykorzystać do monitorowania skuteczności inicjatyw ekologicznych takich jak zasady dotyczące korzystania z biegu jałowego (anti-idling policy) oraz do porównania z ogólnymi trendami w branży.
Z pomocą tego narzędzia floty będą w stanie odpowiedzieć na następujące pytania:
https://www.geotab.com/success-stories/
Krzysztof Piotruk
+48 606 548 338