Kategoria dla firm oferujących usługi transportowe, dystrybucyjne, logistyki kontraktowej, 3PL i 4PL dla średnich i dużych organizacji.
Wspólna wizja biznesu i korzyści płynące z pełnego portfolio to tylko jeden z aspektów działalności. Geis PL, to uniwersalny operator logistyczny ONE-STOP-SOLUTION, realizujący pełen zakres usług:
Realizowane serwisy mają charakter komplementarny. Efekt skali połączony z pełną synergią pozwala osiągać naszym Klientom wymierne korzyści.
Procesowość zagadnień logistycznych jest oczywista. Każdy serwis wymaga specjalistów: spedytorów, dyspozytorów, magazynierów, kierowców, administracji oraz interdyscyplinarnego wsparcia backoffice. Chcąc rozwiązywać trudności Klientów w zakresie zarządzania ogniwami łańcucha dostaw, wartościowy operator 3PL musi zadbać o odpowiednią architekturę systemową. Administrowanie informacją w czasie, zdolności predykcji, analiza zagrożeń, wykorzystanie synergii nie są możliwie bez dobrego TMS oraz aplikacji peryferyjnych.
Dobrym przykładem holistycznego podejścia systemowego jest działanie Geis CEE. Wszystkie procesy transportowe (drobnicowe, częściowe, milk-run’y, całopojazdowe) są procesowane w jednym systemie TMS dla regionu. Tak dobra widoczność potoku umożliwia optymalne zrealizowanie przewozu, a co za tym idzie przeniesienie korzyści na stronę Klienta. TMS to serce napędzające naszą tkankę logistyczną. Równocześnie aplikacje peryferyjne budują przewagę i generują komfort dla użytkowników. Jedną z nich jest aplikacja G-Stock, której zadaniem jest zarządzanie powierzchnią magazynową. To pełna widoczność masy ładunkowej na terminalach, skuteczne zarzadzanie inwentaryzacją czy procesem FIFO. Kolejnym operacyjnym peryferium systemowym jest aplikacja
G-Driver zapewniająca: statusowanie, Track&Trace, geolokalizacje, zarządzanie informacją nt. uszkodzeń (dokumentacja fotograficzna), ordermanagment, skan CMR oraz wiele innych. Istotnym faktem jest to, iż jest to firmowa aplikacja, z której można korzystać w przejrzysty i nieskomplikowany sposób. Jednakże kluczową aplikacją w Geis, sprzężoną z TMS jest G-Portal. Jest to aplikacja dedykowana dla Klientów, gdzie trafiają zlecenia transportowe, pobierane raporty, wszelkie niezbędne protokoły, etykiety itp. Niebawem portal zostanie poszerzony o moduł reklamacji oraz rozliczeń należności. Dostępność do komunikacji poprzez jasny opis serwisów API/EDI dostępny na naszej stronie internetowej zwiększa transparentność funkcjonowania naszych serwisów informatycznych.
Nowoczesny świat 3PL nie istnieje bez rozwiązań IT. Świadomość oczekiwań rynku po stronie IT jest niezbędna na drodze budowania optymalnych rozwiązań dla biznesu.
Geis pl sp. z o.o.
sosnowiec pieńki 7
95-010 stryków
LAUREAT PLEBISCYTU LOGISTICS AWARDS POLAND 2022
SZYBKA I SPRAWNA LOGISTYKA DLA ECOMMERCE
Rozwiązanie kompleksowego fulfillment polega na przejęciu całej fizycznej logistyki od klienta. Wpływa to na profesjonalizację logistyki i ułatwienie procesów klienta, dzięki czemu zyskuje on:
Skalowalność
Dzięki outsoursingowi logistyki klient może w pełni skupić się na swoim biznesie, bez konieczności martwienia się o logistykę. Dzięki współpracy z Omnipack może bez ograniczeń skalować swój biznes, bez ponoszenia dodatkowych kosztów wynikających z konieczności dokupienia dodatkowej powierzchni magazynowej oraz zatrudniania nowych pracowników.
Konkurencyjność
Jakość i szybki czas dostawy. Zaawansowana technologii WMS zapewnia minimalizację błędów przy realizacji zamówień (99,92% Perfect Order Ratio) dbając o jakość wysyłek klienta. Szybki czas dostawy, dzięki położeniu, naszych magazynów przy głównych węzłach komunikacyjnych. Dodatkowo współpraca z większością przewoźników oraz konsolidacja wielu paczek w jednym miejscu pozwala zapewnić nam korzystniejsze warunki takie jak np. późny cut-off oraz lepsze stawki.
Zamiana kosztów stałych na zmienne
Posiadając własny magazyn, obowiązuje stała opłata za najem powierzchni – niezależnie od tego, ile towaru się tam znajduje. Fulfillment umożliwia zamianę stałych kosztów na koszty zmienne, zależne od rzeczywistej liczby wysłanych paczek. Oprócz tego, korzystanie z usług operatora logistycznego pozwala optymalizować koszty bazując na efekcie skali. W związku z tym, że obsługujemy wielu klientów, jesteśmy w stanie wynegocjować znacznie lepsze stawki, na przykład z firmami kurierskimi. Korzystając z usług logistycznych dla eCommerce nie muszą się martwić rotacją czy zatrudnianiem nowych pracowników, zamówieniami zajmują się ludzie, którzy wysłali miliony paczek! A wszystkie innowacje są możliwe do wdrożenia niemalże natychmiast.
Możliwość ekspansji zagranicznej
Fulfillment to idealne rozwiązanie dla klientów, którzy planują rozszerzyć sprzedaż na rynki zagraniczne. W całym procesie ekspansji najwięcej obaw budzą właśnie kwestie logistyczne – koszt i czas dostawy, podatki, cła oraz obsługa zwrotów. Powierzając logistykę zewnętrznemu podmiotowi, istnieje pewność, że wszystkie powyższe zostaną bezproblemowo zrealizowane na najwyższym poziomie.
O powodzeniu współpracy decyduje dobrze przeprowadzone wdrożenie klienta w naszą usługę. Dlatego w naszej strukturze posiadamy oddzielny zespół, który za nie odpowiada. Nad każdym procesem czuwa dedykowany Onboarding Manager, który przez cały jego czas pozostaje do dyspozycji klienta, dba o bieżący przepływ informacji i rozwiewa ewentualne wątpliwości. Samo wdrożenie można podzielić na 3 kluczowe etapy.
Etap 1: przygotowanie
Rozpoczyna się od bardzo dokładnego wywiadu, który Onboarding Manager przeprowadza z klientem. Informacje, które uzyskuje dotyczą:
Wszystko po to, żeby można było sporządzić dokładny harmonogram, który pozwoli określić start wysyłek. Harmonogram staje się później załącznikiem do umowy i na jego podstawie wykonywane są dalsze prace. Na tym etapie tworzone jest także SOP – Standard Operating Procedure, czyli zestaw instrukcji, które pomagają osiągnąć wydajność operacji i jednolitość działań podczas całego procesu.
Etap 2: integracja
Połączenie platformy sprzedażowej klienta z naszym systemem magazynowym. W Omnipack posiadamy gotowe integracje ze wszystkimi popularnymi platformami, a w przypadku autorskiego sklepu jesteśmy w stanie przeprowadzić customową integrację.
Na tym etapie klient musi zapewnić dokładną kartotekę z wypisanymi wszystkimi produktami, które sprzedaje. Niezwykle ważne jest, żeby była ona poprawna, w przypadku błędnej kartoteki klient może liczyć na pomoc Onboarding Managera, który dokładnie poinstruuje go, co należy poprawić.
Etap 3: logistyka
Ostatni etap wdrożenia to praca bardziej operacyjna. Zadaniem sprzedawcy jest dostarczenie produktów do magazynu, a także ich odpowiednie oznakowanie. Jeśli zdarzą się jakieś rozbieżności, produkty bez kodów lub inne pomyłki – pomagamy je wyjaśnić (np. poprzez wysłanie zdjęcia niezidentyfikowanego produktu). Także na tym etapie odbywa się szkolenie pracowników Omnipack z realizacji zamówień klienta, dzięki któremu jesteśmy w stanie zagwarantować dokładnie taki standard jakościowy, jakiego wymaga klient. Dla zespołu klienta również gwarantujemy szkolenia z narzędzi jakie oddajemy w jego ręce, zasad działania magazynu oraz procesu fulfillmentu.
Dodatkowym krokiem są – Testy
Onboarding Manager dysponuje checklistą z ponad 100 punktami, dzięki której upewnia się, że wszystkie zadania zostały zrealizowane i że jako operator jesteśmy gotowi na start wysyłek. Wypełniona checklista jest podpisywana przez Onboarding Managera i Kierownika Magazynu. Następnie przechodzimy do testów. Robimy symulację całego procesu odwzorowującą drogę, którą przechodzić będzie każde zamówienie. Całość nagrywamy, a filmik wysyłamy do klienta. To ostatecznie potwierdza, że jesteśmy gotowi na rozpoczęcie wysyłek.
Czas
Cały proces trwa zazwyczaj około 3-4 tygodnie, ale na specjalne życzenie klienta jesteśmy w stanie go przyspieszyć. Jeśli klient posiada sklep na popularnej platformie, jest dobrze przygotowany pod kątem operacyjnym, a kontakt przebiega bezproblemowo wtedy ten czas może skrócić się nawet do 1 tygodnia.
W Omnipack oferujemy wsparcie posprzedażowe na wielu etapach. W naszej usłudze sprzedaż to dopiero początek naszej współpracy z klientem!
W procesie integracji klientów z naszą usługą bierze udział dział Onboardingu, każdy klient ma przypisanego Onboarding Menagera, który zajmuje się wprowadzeniem klienta w naszą usługę, wspólnym wypracowaniem metody pracy, harmonogramu wdrożenia oraz wzajemną nauką. Wiemy, że pierwsze tygodnie po starcie wysyłek to okres, kiedy klient najbardziej potrzebuje naszego wsparcia. Dlatego zapewniamy mu od 1 do 2 tygodni dodatkowej opieki Onboarding Managera, który proaktywnie analizuje sytuacje i rozwiązuje wszelkie problemy, żeby zoptymalizować cały proces
Po pomyślnej integracji opiekę nad klientem przejmuje specjalnie powołany dział Merchant Support, inaczej zespół do zadań specjalnych. Pomagają zwalczyć wszystkie problemy naszych klientów. To do nich trafiają wszystkie pytania związane z dostawami towarów, zamówieniami, wysyłką oraz realizacją zwrotów. Przez cały okres współpracy Merchant Support opiekuje się klientem i na bieżąco odpowiada na wszelkie jego zapytania.
Oprócz tego, w Omnipack posiadamy także dział Merchant Success, który dba o ogólne zadowolenie klientów oraz pomaga im efektywnie rozwijać biznes.
W Omnipack staramy się również wychodzić naprzeciw potrzebą naszych klientów, wiedząc, że nie każdy ma takie same wymagania. Jedni klienci z racji posiadania bardziej skomplikowanego asortymentu, wymagają więcej uwagi i pomocy z naszej strony. Posiadają wtedy swojego dedykowanego opiekuna, który dogłębnie zna firmę, produkt, procesy oraz zespół, z którym współpracuje.
O codzienną opiekę nad naszymi klientami szczególnie dbają cztery sektory.
W Omnipack oferujemy usługę kompleksowego fulfillmentu, co oznacza, że od naszych klientów przejmujemy 100% fizycznej logistyki sklepu internetowego.
Nasza usługa składa się z poszczególnych etapów:
Integracja systemowa: najpierw należy zadbać, żeby platforma sprzedażowa, z której korzysta klient została zintegrowana z naszym systemem magazynowym (WMS). Jest to niezbędne, żeby bezbłędnie i efektywnie zarządzać zamówieniami. W Omnipack mamy gotowe integracje ze wszystkimi największymi platformami eCommerce, co znacznie usprawnia start współpracy.
Dostawa towaru: organizujemy transport produktów klienta do naszych centrów logistycznych, w magazynie przyjmujemy towar maksymalnie w ciągu 24 godzin.
Magazynowanie: produkty przechowujemy wykorzystując dostosowaną infrastrukturę regałową np. regały fashion, regały metalowe, wieszaki, strefy z ograniczonym dostępem dla towarów wartościowych.
Pick & Pack: po przyjęciu zamówienia towar jest kompletowany z dedykowanych lokalizacji, a następnie pakowany według Twoich wymagań. Transport paczek w obrębie magazynu odbywa się za pomocą automatycznych przenośników rolkowych.
Wysyłka: współpracujemy ze wszystkimi dostępnymi przewoźnikami w Europie zapewniając konkurencyjne stawki.
Zwroty i reklamacje: nasz fulfillment to także zarządzanie obsługą zwrotów i reklamacji (przyjęcie, ocena, serwis, pranie, prasowanie, odświeżanie, przepakowywanie), a następnie pełnowartościowe produkty wprowadzamy na stan magazynowy.
W zakres naszej oferty wchodzą również usługi dodatkowe, które podejmujemy na życzenie klienta. Jesteśmy w stanie zapewnić m.in. obsługę celną przesyłek międzynarodowych, rozliczenia VAT, personalizację opakowań.
Femi Stories – projekt wdrożenia, case study
Wdrożenie usług dla polskiego klienta z branży fashion. Kluczowymi aspektami, które zadecydowały o podjęciu współpracy z Omnipack były zapewniane przez nas standardy jakościowe i czas realizacji poszczególnych operacji logistycznych, które prowadziły do znacznej poprawy doświadczeń zakupowych ostatecznego konsumenta oraz optymalizacji kosztów wynikająca z redukcji popełnianych błędów i lepszych rozwiązań logistycznych. Duże znaczenie miała również nasza gotowość do przejęcia wszystkich operacji magazynowych od poprzedniego operatora logistycznego w terminie nieprzekraczającym 6 tygodni od podpisania umowy.
Klient podczas wdrożenia kładł duży nacisk na śledzenie wyników jakościowych i na zestawianiu ich z ofertą Omnipack. Na potrzeby zmierzenia tych parametrów określiliśmy kilka najważniejszych kategorii, które według klienta składały się na zapewnienie najwyższej jakości usługi. Zaczęliśmy mierzyć w nich naszą skuteczność i efektywność. Kategorie i mierzone wskaźniki to:
Klient został wdrożony do operacji Omnipack w czasie krótszym niż zakładany. Planowo było to 6 tygodni, ale dzięki szybkiej responsywności i współpracy klienta, całą pracę udało wykonać się w 4 tygodnie. Do integracji systemów użyliśmy interfejsu API, który pozwolił na szybką konfigurację wymiany danych, a dobra organizacja klienta i jego doświadczenie z logistyką usprawniło jeszcze cały proces. OTD (on time delivery) wdrożenia wszystkich operacji wyniosła 100%.
Przez pierwsze 3 miesiące współpracy mierzyliśmy średni czas przyjęcia dostawy od momentu dostarczenia jej na magazyn oraz dokładności przyjęcia (ilość popełnianych błędów). W okresie tym 100% dostaw zostało przyjęte w zagwarantowanym standardzie 24h i popełniliśmy jedynie 2 błędy, które pozwoliły nam na zapewnienie dokładności przyjęcia na poziomie 99,97% co mieściło się w celu jakościowym.
Tak samo jak w przypadku dostaw, przez pierwszy kwartał kategoria wysyłki była analizowana pod kątem OTD oraz zgodności wysyłanego towaru z zamówieniem. Dzięki naszym rozwiązaniom systemowym (na przykład podwójnej weryfikacji – podczas kompletacji i pakowania) udało się zapewnić niemal perfekcyjne OPA (order picking accuracy) na poziomie 99,99%. Od idealnego wyniku dzieliło nas jedynie jedno zamówienie, w którym ze względu na czynnik ludzki popełniliśmy błąd w ilości spakowanego produktu. Przez badany okres dotrzymaliśmy również deklaracji standardu wysłania zamówień złożonych do godziny 13 tego samego dnia, pod warunkiem posiadania kompletnych i prawidłowych danych teleadresowych i dostępnego zapasu w ramach naszej gwarancji realizowania zamówień w skali dziennej (100% OTD).
Ze względu na asortyment klienta kluczowym wątkiem współpracy była obsługa zwrotów kurierskich i reklamacji. Branża odzieżowa posiada największy współczynnik zwrotów w zestawieniu do wysłanych zamówień. Zapewnienie więc odpowiedniego serwisu ich obsługi było podstawową potrzebą klienta. Przez badany okres udało nam się obsłużyć 97,6% zwrotów w terminie 3 dni roboczych od dostarczenia na magazyn. Wartość ta wpisywała się w cel jakościowy, a znacząca większość zwrotów nieobsłużonych w standardowym terminie nie posiadała wymaganych danych do identyfikacji klienta bądź towaru (np. brak etykiety z kodem kreskowym).
Jednym z powodów, które zadecydowały o podjęciu współpracy Femi Stories z Omnipack była możliwość skalowania biznesu i nasza elastyczność, która polegała między innymi na udostępnianiu powierzchni magazynowej adekwatnej do bieżących potrzeb klienta. Miał on możliwość zmiany powierzchni przypisanej do swoich operacji w każdym momencie, jeżeli wiedział, że w najbliższym czasie będzie potrzebował się mocno rozrosnąć – na przykład w wyniku podpisania umowy z nowym dostawcą i zwiększenia asortymentu. Zawsze płaci jedynie za rzeczywiście wykorzystywaną powierzchnię, a nie tą, którą Omnipack dla niego wygospodarował. Dzięki licznym konsolidacjom stanów magazynowych, pomimo rotacji asortymentu na wysokim poziomie udało się zaoferować klientowi składowanie takiej samej ilości zapasu na powierzchni prawie o 20% mniejszej niż u poprzedniego operatora logistycznego co doprowadziło do poprawy efektywności finansowej składowania i skrócenia ścieżki kompletacji.
W zakres naszego produktu wchodzi również szereg dodatkowych rozwiązań, których ofertę staramy się stale rozszerzać. Naszym klientom pomagamy w:
Budowaniu przewagi konkurencyjnej
Brandingu opakowań
Obsługa w wybranym modelu sprzedaży
Full eCommerce solution
Aleksandra Kiljan
M: aleksandra.kiljan@omnipack.com
T: 690 603 006
Od producenta/miejsca załadunku (pociąg konwencjonalny lub rozwiązanie intermodalne – naczepa, z użyciem samochodów napędzanych paliwem Bio-LNG lub Bio-Diesel, wkrótce również elektryczne ciągniki siodłowe) przez dostawę do magazynu pośredniczącego lub terminala kolejowego, przeładunek samego towaru lub całej naczepy, po finalne dostarczenie na odcinku ostatniej mili (również z wykorzystaniem w pełni przyjaznych środowisku źródeł zasilania pojazdów). Wszystkie czynności realizowane w łańcuchu dostaw w ramach idei zrównoważonego rozwoju i ekologii, a także z wykorzystaniem wszystkich możliwych rozwiązań IT, szczególnie w zakresie: od planowania (narzędzia optymalizacji sieci), przez realizację (m.in. podgląd wszystkich operacji w czasie rzeczywistym, wdrożenie e-CMR), po rozliczenie (w pełni elektronicznie bez użycia papieru). Wszystko to sprawia, że życie naszych klientów jest faktycznie łatwiejsze i przyjemniejsze, a my „przenosimy góry”
Swoją pozycję Sawa Logistics zawdzięcza ciągłemu rozwojowi oraz elastycznemu odpowiadaniu na potrzeby rynku. Potwierdzają to liczne pozwolenia i certyfikaty, m.in. AEO, RA, GDP. Dzięki wykwalifikowanej kadrze i własnej, nowoczesnej flocie firma jest w stanie szybko zrealizować każde, nawet najtrudniejsze wyzwanie.
Sawa Logistics sp. z o.o.
ul. Białołęcka 233
03-253 Warszawa
Mariusz Wilczek
Kierownik Projektu
www: www.lc1group.pl
e-mail: m.wilczek@lc1group.pl
tel: 736 400 503