Oddaj głos na
Thank you! Your submission has been received!
Uzupełnij wymagane pola!
Możesz oddać głos tylko na jedną firmę w danej kategorii!
Dziękujemy za oddanie głosu!
Wypełnij pogłębioną ankietę,
aby zwiększyć szanse produktu
na zwycięstwo w plebiscycie
Wypełnij ankietę
Na adres e-mail została wysłana prośba
o potwierdzenie głosu. Tylko potwierdzony głos bierze
udział w plebiscycie.

Kompleksowy dostawca powierzchni magazynowej, logistycznej i przemysłowej

Kategoria skupiająca dostawców przestrzeni magazynowych, logistycznych i przemysłowych oferujących sprzedaż, wynajem czy aranżację powierzchni.

Kompleksowa oferta – parki, city parki, city flexy, BTS-y oraz usługi leasingu i Property Management [7R]



7R tworzy innowacyjne i ekologiczne powierzchnie magazynowe oraz produkcyjne. Nasze produkty są dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Zarządzamy procesem deweloperskim na każdym etapie budowy inwestycji zapewniając naszym klientom niezbędne wsparcie. Działamy w zgodzie z kryteriami ESG.

KOMPLEKSOWA OFERTA

Projektujemy i budujemy obiekty magazynowe oraz przemysłowe. Oferujemy zarówno obiekty typu big box (wielkopowierzchniowe parki logistyczne), jak również szyte na miarę magazyny i hale produkcyjne budowane w formule BTS (Build-to-Suit) oraz magazyny miejskie z naszej linii City Flex Last Mile Logistics. Naszymi klientami są firmy o różnej skali działalności i reprezentujące różne branże, m.in.: logistykę, lekką produkcję, e-commerce, farmację czy motoryzację.

Oprócz budowy obiektów magazynowo-produkcyjnych zapewniamy naszym klientom także usługę zarządzania nieruchomościami (zespół Property Management zarządza obecnie obiektami o łącznej powierzchni ponad 1 mln mkw.) oraz leasing powierzchni.

W 2021 7R oddało do użytku niemal 400 tys. mkw. powierzchni. Po 13 latach działalności oddaliśmy klientom do użytkowania niemal 1,5 mln mkw. Coraz większy udział w realizowanych projektach mają miejskie magazyny City Flex.

W 2021 roku 7R oddało do użytku obiekt zrealizowany w Czechowicach Dziedzicach w formule BTS dla firmy Valeo Siemens eAutomotive, czołowego dostawcy silników i technologii do samochodów elektrycznych oraz hybrydowych. Z kolei obecnie pod Warszawą powstaje nowoczesny i zautomatyzowany magazyn dla Żabki o łącznej powierzchni ok. 60 000 mkw., już na etapie projektu objęty certyfikacją BREEAM na poziomie Excellent.

 

KLUCZOWE CECHY WYRÓŻNIAJĄCE OFERTĘ 7R

  • zielone obiekty zgodne z kryteriami ESG,
  • innowacyjne i zaawansowane technologicznie,
  • optymalne kosztowo.

 

WIZUALIZACJE

 

7R Park Beskid II

 

7R Park Kraków

 

Wybudowana przez 7R fabryka dla Valeo Siemens eAutomotive w Czechowicach-Dziedzicach

 

MATERIAŁY WIDEO

 

 

pokaż więcej
pokaż mniej
GŁOSOWANIE W EDYCJI 2022 ZAKOŃCZONE

Nowoczesna powierzchnia magazynowa i przemysłowa zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju [Panattoni]



W 2021 deweloper podpisał ok. 300 umów najmu na ponad 3,2 mln m kw. powierzchni – o 1 mln m kw. więcej niż rok wcześniej! Obiekty Panattoni wybrali tacy klienci jak Zalando, LPP, Media Expert, Carrefour, DHL, DB Schenker, Inpost, Solaris czy Action. W sumie deweloper dostarczył w ub. roku 1,8 mln m kw. potwierdzonych certyfikacją BREEAM, a kolejne 2,8 mln m kw. jest w budowie.

KOMPLEKSOWA OFERTA W DUCHU ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

Największe ubiegłoroczne transakcje Panattoni to m.in.: 146 000 m kw. dla Zalando w Bydgoszczy, 105 000 m kw. dla DHL Supply Chain i Zalando pod Poznaniem, 82 tys. mkw. w Gorzyczkach, 78 tys. m kw. dla ID Logistics we Wrocławiu pod obsługę sektora e-commerce oraz ponad 134  tys. m kw. dla LPP w dwóch lokalizacjach. Deweloper podpisał również kilkanaście transakcji z firmą InPost, wchodząc jednocześnie na nowe rynki – m.in. Głogów, Koluszki, Siedlce. Z tych danych widać, że klienci byli zainteresowani każdym rynkiem. Oczywiście najwięcej umów dotyczyło tzw. „Wielkiej Piątki”, ale najemców przyciągały również rynki wschodzące i ściana zachodnia, która staje się nową bramą do obsługi rynku niemieckiego. Zróżnicowana była także wielkość wynajmowanej powierzchni – od zaledwie 1 000 mkw. po blisko 150 000 m kw.

Na fali zielonej transformacji. Rok 2021 był też niezwykle efektywny dla Panattoni w zakresie wyzwań zrównoważonego rozwoju i zielonej transformacji w sektorze nieruchomości komercyjnych. Wszystkie ubiegłoroczne inwestycje dewelopera cechuje zminimalizowany,  negatywny wpływ tego typu inwestycji na środowisko, mniejsza emisja CO2, niższe koszty operacyjne obiektów oraz dbałość o wellbeing pracujących w nich osób.

We wrześniu ub.r. Panattoni podwyższyło stopień środowiskowej certyfikacji metodą BREEAM z poziomu „Very Good” na „Excellent” w ramach nowego standardu obiektów. Zaangażowanie dewelopera w zieloną zmianę dało konkretne rezultaty –  pierwsze w Polsce tak wysokie oceny dla obiektów przemysłowych otrzymały Panattoni Park Sosnowiec I oraz BTS Świebodzin, który liczy blisko 200 000 m kw. Łączna powierzchnia inwestycji, które w 2021 r. otrzymały zielone certyfikaty, to ponad 1,2 mln m kw. W sumie Panattoni zrealizowało już w Polsce 109 obiektów zgodnych z przyjętą przez firmę koncepcją zrównoważonego rozwoju. To łącznie ponad 3,6 mln m kw. powierzchni poddanej certyfikacji. Kolejne 1,1 mln m kw. jest zaś w trakcie procesu pozyskania oceny „Excellent” – jak dotąd najwyższej na polskim rynku w branży – gwarantującej prowadzenie projektów w sposób zgodny z założeniami zrównoważonego rozwoju.

KLUCZOWE CECHY WYRÓŻNIAJĄCE OFERTĘ PANATTONI

  • nowoczesność,
  • ekologia,
  • funkcjonalność,
  • doskonała lokalizacja.

 

WIZUALIZACJE

 

MATERIAŁY WIDEO

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z DOSTAWCĄ!

Joanna Zabadała

kom: 691496886

mail: jzabadala@panattoni.com

pokaż więcej
pokaż mniej
GŁOSOWANIE W EDYCJI 2022 ZAKOŃCZONE

Efektywne, energooszczędne parki logistyczne w najlepiej skomunikowanych lokalizacjach [GLP Poland]



GLP to międzynarodowa firma specjalizująca się w realizacji i zarządzaniu inwestycjami w obszarze logistyki, nieruchomości, infrastruktury, finansów oraz technologii. Na polskim rynku zrealizowała do tej pory budynki magazynowo-produkcyjne o łącznej powierzchni ponad 1 mln mkw., położone obok kluczowych węzłów transportowych i największych aglomeracji. Obecnie realizuje projekty o łącznej powierzchni ponad 260 tys. mkw. spełniające najwyższe standardy funkcjonalne, techniczne i ekologiczne i dysponuje zapasem gruntów, które umożliwią budowę kolejnych projektów o łącznej powierzchni około miliona metrów kwadratowych.

EFEKTYWNE, ENERGOOSZCZĘDNE PARKI LOGISTYCZNE W NAJLEPIEJ SKOMUNIKOWANYCH LOKALIZACJACH

 

W 2021 roku GLP podpisało łącznie 23 umowy najmu w swoich polskich parkach logistycznych. Obecnie firma realizuje m.in. nowy budynek obok węzła autostrady A2 w Grodzisku Mazowieckim k. Warszawy, trzeci etap inwestycji Poznań Airport Logistics Centre, park logistyczny w podwrocławskich Magnicach oraz nowy budynek w ramach Pomorskiego Centrum Logistycznego w Gdańsku.

 

Z myślą o środowisku naturalnym, firmowych budżetach oraz zdrowiu i zadowoleniu pracowników, GLP buduje zgodnie z wytycznymi certyfikatu ekologicznego BREEAM. Firma osiągnęła też o +13% lepsze wyniki niż przed rokiem w Global Real Estate Sustainability Benchmark (GRESB) – najważniejszym, międzynarodowym badaniu, w którym inwestycje oceniane są z perspektywy ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego.

 

Obiekty powstające zgodnie z GLP Design Standard mają zwiększoną do 12 metrów wysokość. Oznacza to, że klienci zyskują dodatkowy poziom składowania, co może wygenerować nawet 20% oszczędności na wynajmie. Wzmocniona konstrukcja dachów umożliwia instalację paneli fotowoltaicznych, a przesunięcie pierwszego rzędu słupów ułatwia manewrowanie wózkami widłowymi w strefie załadunku, która została powiększona do 24 metrów szerokości. Zwiększona nośność podłogi do 7 ton na metr kwadratowy wytrzymuje nacisk ciężkich maszyn produkcyjnych.

 

Istotnym elementem działalności GLP są inicjatywy w zakresie ESG, które wspierają rozwój biznesu, chroniąc interesy interesariuszy oraz inwestorów, a także wspierając pracowników, klientów i lokalne społeczności. Użytkownicy budynków GLP mogą ograniczyć zużycie energii elektrycznej m.in. dzięki zastosowaniu oświetlenia LED, dwukrotnie zwiększonej liczbie świetlików oraz inteligentnemu systemowi monitorującemu i sterującemu zużyciem mediów. Ważną cechą projektów firmy jest różnorodne biologicznie, zielone otoczenie budynków. Obok nich powstają wiaty dla rowerów, a na parkingach ładowarki pojazdów elektrycznych – zarówno

 

KLUCZOWE CECHY WYRÓŻNIAJĄCE PARKI LOGISTYCZNE GLP  POLAND

  • Doskonały dostęp do międzynarodowych szlaków komunikacyjnych
  • Nacisk na kryteria ESG, w tym dążenie do zeroemisyjności
  • Zastosowanie rozwiązań przekładających się na wymierne oszczędności klientów
  • Zaangażowanie na rzecz lokalnych społeczności

WIZUALIZACJA:

GLP Park Lędziny_hala A

GLP Przekroj hali

GLP_Pomorskie Centrum Logistyczne

GLP_Wrocław V Logistics Centre

GLP_Wrocław V Logistics Centre

WIDEO:

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z DOSTAWCĄ!

Paulina Kryńska

+ 48 22 222 21 00

paulina.krynska@glp.com

pokaż więcej
pokaż mniej
GŁOSOWANIE W EDYCJI 2022 ZAKOŃCZONE

Nieruchomości logistyczne zorientowane na Klienta [Logicor]



Logicor jest wiodącym europejskim właścicielem i zarządcą nieruchomości logistycznych. Posiadamy, zarządzamy i rozwijamy wysokiej jakości aktywa logistyczne w całej Europie, zaspokajając potrzeby w zakresie nieruchomości międzynarodowych i lokalnych dystrybutorów, detalistów i producentów.

LOGICOR – NIERUCHOMOŚCI LOGISTYCZNE ZORIENTOWANE NA KLIENTA

Nasz cel

Logicor zapewnia niezbędną infrastrukturę, która umożliwia przepływ handlu we współczesnym świecie. Chcemy być partnerem logistycznym z wyboru dla klientów, społeczności lokalnych i inwestorów. Zapewniamy przestrzeń, która pomaga firmom i społecznościom łączyć się i rozwijać.

Nasza firma

Nasze portfolio obejmuje 18 krajów i oferuje 20 miliona metrów kwadratowych powierzchni magazynowej, która jest strategicznie rozmieszczona wzdłuż najbardziej ruchliwych szlaków handlowych Europy, zawsze blisko głównych miast. W Polsce dysponujemy 40 wysokiej jakości obiektami logistycznymi w strategicznych lokalizacjach takich jak Warszawa, Polska Centralna, Górny Śląsk, Kraków i Poznań. Łączna powierzchnia polskiego portfolio wynosi 1.6 miliona metrów kwadratowych.

Strategia ESG Logicor

Strategia ESG Logicor opiera się na Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ i wyznacza nam jasny plan działania dążący do redukcji emisji CO2 w codziennej działalności. Od jej uruchomienia w 2020 r. zbieramy i analizujemy dane z naszych aktywów oraz stosujemy międzynarodowe wskaźniki GRESB i BREEAM, aby mieć pewność, że pracujemy na ustandaryzowanym poziomie. Zobowiązaliśmy się do realizacji naszej pięcioletniej strategii „Acting Responsibly”, gdyż naszym celem jest wprowadzenie rzeczywistych i trwałych rozwiązań w sposobie, w jaki funkcjonujemy. Wiemy też, że ma to znaczenie dla naszych inwestorów, dlatego po raz pierwszy w naszej historii zabezpieczyliśmy finansowanie zielonymi obligacjami na rok 2022.

 

CECHY WYRÓŻNIAJĄCE NIERUCHOMŚĆI LOGISTYCZNE ZORIENTOWANE NA KLIENTA LOGICOR

 

  • Rozległa ogólnoeuropejska sieć zasobów logistycznych
  • Elastyczny i skuteczny dostęp do kluczowych lokalizacji
  • Nowe technologie i proptechy
  • ESG Logicor oparty się na Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ

 

WIZUALIZACJA

1202 Site C Keynes M&@

2021HP13

Drupal Mysłowice

 Logicor Warszawa

 

WIDEOPREZENTACJA

 

CASE STUDIES

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z DOSTAWCĄ

Logicor Polska

Elektrownia Powiśle – Budynek C

ul. Dobra 40

00-344 Warszawa

+48 (0) 22 204 02 00

pokaż więcej
pokaż mniej
GŁOSOWANIE W EDYCJI 2022 ZAKOŃCZONE

Zrównoważona logistyka i well-being dla EURO RTV AGD w Prologis Park Janki [Prologis]



Prologis jest dostawcą efektywnych nieruchomości logistycznych na całym świecie. Współpracując z głównymi producentami i dystrybutorami, zapewniamy terminową dostawę produktów, dzięki którym możliwe jest nowoczesne życie. Jako wiodący deweloper magazynów i budynków logistycznych w Europie Środkowej, Prologis jest właścicielem i zarządcą 4,6 mln metrów kwadratowych powierzchni przemysłowych w 41 parkach logistycznych. W ramach działalności w czterech krajach regionu – w Polsce, w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech – oferuje wysokiej jakości budynki w strategicznych lokalizacjach, w pobliżu kluczowych skupisk ludności i centrów logistycznych, łącząc firmy z konsumentami w całej Europie. W ubiegłym roku Prologis wybudował dwa budynki o powierzchni ponad 120 000 metrów kwadratowych w Jankach, pod Warszawą. To inwestycja zaprojektowana i wybudowane dla EURO-net, właściciela marki RTV EURO AGD, w której przemyślano każdy szczegół. Dzięki temu powstało nowoczesne i spełniające zasady zrównoważonego rozwoju centrum dystrybucyjne dla handlu tradycyjnego oraz e-commerce, a jednocześnie miejsce przyjazne pracownikom.

PROLOGIS PARK JANKI – INICJATYWA EKOLOGICZNA, NIERUCHOMOŚCI, W KTÓRYCH PRZEMYŚLANO KAŻDY SZCZEGÓŁ

Budynki 3 i 4 o powierzchni ponad 120 000 metrów kwadratowych w Prologis Park Janki zostały zaprojektowane i wybudowane dla EURO-net, właściciela marki RTV EURO AGD. To nieruchomości, w których przemyślano każdy szczegół. Dzięki temu powstało nowoczesne i spełniające zasady zrównoważonego rozwoju centrum dystrybucyjne dla handlu tradycyjnego oraz e-commerce, a jednocześnie miejsce przyjazne pracownikom.
Obiekt wyróżnia się dzięki wysokiej oszczędności energetycznej i niskiej emisyjność, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższego standardu wykonania. Został poddany akredytacji BREEAM i otrzymał ocenę na poziomie Very Good. Zawdzięcza to głównie rozwiązaniom takim jak: instalacja fotowoltaiczna, latarnie zasilane hybrydowo energią słoneczną i wiatrową czy korzystanie z energii elektrycznej pochodzącej wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Pozwala to znacznie ograniczyć ślad węglowy i czyni ten park jest bardziej zielonym.
Aby ułatwić pracownikom parków korzystanie z niskoemisyjnego transportu, w Jankach zamontowano cztery wiaty dla rowerzystów wraz ze stacją naprawy rowerów oraz cztery stacje ładowania dla pojazdów elektrycznych. Na terenie parku znajduje się również przystanek komunikacji publicznej.
W Prologis Park Janki wdrożono system smart meteringu, który umożliwia klientom zdalny odczyt i monitorowanie liczników zużycia wszystkich mediów w obiektach oraz system do zdalnej obsługi technicznej budynków oraz automatycznego odczytu tablic rejestracyjnych.

Opis inwestycji

Dwa budynki o powierzchni ponad 120 000 metrów kwadratowych w Prologis Park Janki zostały zaprojektowane i wybudowane dla EURO-net, właściciela marki RTV EURO AGD. To nieruchomości, w których przemyślano każdy szczegół. Dzięki temu powstało nowoczesne i spełniające zasady zrównoważonego rozwoju centrum dystrybucyjne dla handlu tradycyjnego oraz e-commerce, a jednocześnie miejsce przyjazne pracownikom.

EURO-net Sp. z o.o. jest właścicielem wyspecjalizowanych sklepów RTV EURO AGD, oferujących elektronikę użytkową i sprzęt gospodarstwa domowego. Sieć działa w modelu omnichannel, oferując produkty zarówno poprzez sklepy stacjonarne, sklepy internetowe, a także telefonicznie za pośrednictwem nowoczesnego Contact Center. Chcąc zapewnić jeszcze wyższą efektywność operacyjną, EURO-net zdecydował się na powiększenie powierzchni magazynowych, a w konsekwencji przedłużenie istniejącej umowy najmu i budowę dwóch magazynów build-to-suit o łącznej powierzchni 123 700 metrów kwadratowych, by stworzyć jedno z największych w Europie centrów dystrybucyjnych dla handlu tradycyjnego oraz e-commerce. Obiekt wyróżnia wysoki poziom oszczędności energetycznej i niska emisyjność przy jednoczesnym zachowaniu najwyższego standardu wykonania.

Przy projektowaniu najnowszych BTS w Prologis Park Janki przyświecały nam trzy cele: komfort dla pracowników, efektywność operacji klienta i korzyści dla środowiska. Efekt prac jest doskonałym przykładem na to, że Prologis tworzy centra logistyczne zdecydowanie wykraczające poza ściany i dachy swoich magazynów.

Inwestycja dla EURO-net została zrealizowana na działce o powierzchni 24 hektarów, położonej zaledwie 15 kilometrów od centrum Warszawy i 14 kilometrów od lotniska Okęcie, w całości należącej do Prologis, co daje możliwość dalszego rozwoju kompleksu w ramach tego samego parku logistycznego. Na terenie parku znajduje się 820 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, 74 dla ciężarowych. Aby ułatwić pracownikom parku korzystanie
z ekologicznego transportu, w Jankach zamontowano cztery wiaty dla rowerzystów wraz ze stacją naprawy rowerów oraz cztery stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Na terenie parku znajduje się również przystanek komunikacji publicznej.

BREEAM – Very Good

Obiekt został poddany akredytacji BREEAM i otrzymał ocenę na poziomie Very Good. Zawdzięcza to głównie zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom proekologicznym, takim jak: instalacja fotowoltaiczna, latarnie zasilane hybrydowo energią słoneczną i wiatrową czy, dzięki współpracy z EKO Premium od Taurona, korzystanie z energii elektrycznej pochodzącej wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Ponadto zastosowane ściany o zwiększonej termoizolacji i ergonomicznie zaprojektowane powierzchnie, zapewniają pracownikom odpowiednią temperaturę i zmniejszają zapotrzebowanie na energię do ogrzewania czy chłodzenia powierzchni. W budynkach zastosowano systemy do wykorzystywania deszczówki i odzyskiwania wody szarej, którą wykorzystuje się ponownie np. do spłukiwania toalet. Nowością jest także zastosowanie kostki pochłaniającą dwutlenek węgla z powietrza. Pozwala to znacznie ograniczyć ślad węglowy i czyni ten park jeszcze bardziej zielonym. Dumą tego obiektu jest biopark o powierzchni  8000 metrów kwadratowych, wybudowany w ramach europejskiej inicjatyw PARKlife™, stanowiący strefę well-being na świeżym powietrzu, dostępną dla wszystkich korzystających z centrum dystrybucyjnego. To sprawia, że miejsce jest jeszcze bardziej przyjazne pracownikom, kurierom i dostawcom.

Efektywność przede wszystkim

Strefa przydokowa została zaprojektowana tak, by ułatwić załadunek i rozładunek – cofnięto pierwszą linię słupów, a całość doświetlono światłem sztucznym LED o mocy 300 lx
z czujnikami ruchu i światła oraz dziennym do wartości 5%. Zastosowano podwójny wjazd i wyjazd dla aut ciężarowych oraz osobne punkty dedykowane samochodom osobowym, jak również kołowrotki dla ruchu pieszego, które znacząco upłynniają ruch.

W Prologis Park Janki, podobnie jak we wszystkich magazynach Prologis w Polsce, wdrożono także istotne rozwiązania wspierające zarządzanie i obsługę techniczną nieruchomości. Dotyczy to głównie systemu smart meteringu, który umożliwia klientom zdalny odczyt
i monitorowanie liczników zużycia wszystkich mediów w obiektach, a także systemu do zdalnej obsługi technicznej budynków oraz automatycznego odczytu tablic rejestracyjnych.

Wyższy poziom bezpieczeństwa

Już na etapie planowania i budowy magazynu Prologis dba o bezpieczeństwo osób, które będą z niego korzystać, a także procesów logistycznych, jakie będą w nim prowadzone. Tutaj każdy detal ma znaczenie. Na przykład w Prologis Park Janki drzwi dokowe są wyposażone w dodatkowy system, który uniemożliwia przedwczesny odjazd TIR-a. Ważne jest także zapewnienie bezkolizyjnego i płynnego ruchu. Aby zwiększyć przepustowość i uniknąć kolejki samochodów przed wjazdem do parku, znajdują się specjalne bypassy, które pomagają rozładować ruch w trakcie godzin szczytu.

Infrastruktura drogowa na terenie parku jest odpowiednio rozbudowana – znaki drogowe, progi zwalniające, wydzielone pasy do ruchu samochodowego i pieszego, chodniki – wszystkie te elementy znacząco poprawiają bezpieczeństwo codziennych operacji. W Prologis Park Janki wprowadzono specjalnie oznaczoną trasę dla służb ratowniczych, aby podczas ewentualnej interwencji akcja przebiegła szybko i sprawnie.

W Prologis zrównoważony rozwój i koncentracja na potrzebach klientów idą w parze. Dowodem na to jest centrum dystrybucyjne dla właściciela marki RTV EURO AGD na terenie Prologis Park Janki, które zdobyło prestiżową nagrodę Złoty Kompas 2021 w kategorii „inwestycja logistyczna”. Jest to wyróżnienie przyznawane za najlepszy projekt realizowany
w duchu zrównoważonego budownictwa. To doskonały przykład inwestycji, w której połączono potrzebę maksymalnej efektywności operacyjnej przy jednoczesnym ograniczeniu wpływu na środowisko naturalne.

KLUCZOWE CECHY WYRÓŻNIAJĄCE PROLOGIS PARK JANKI

  • Przy projektowaniu najnowszych BTS w Prologis Park Janki przyświecały nam trzy cele: komfort dla pracowników, efektywność operacji klienta i korzyści dla środowiska. Efekt prac jest doskonałym przykładem na to, że Prologis tworzy centra logistyczne zdecydowanie wykraczające poza ściany i dachy swoich magazynów
  • Zaawansowane technologicznie rozwiązania proekologiczne takie jak: instalacja fotowoltaiczna, latarnie zasilane hybrydowo energią słoneczną i wiatrową, kostka pochłaniająca dwutlenek węgla z powietrza czy korzystanie z energii elektrycznej pochodzącej wyłącznie ze źródeł odnawialnych
  • Biopark o powierzchni  8 000 metrów kwadratowych, wybudowany w ramach europejskiej inicjatyw PARKlife™, stanowiący strefę well-being na świeżym powietrzu, dostępną dla wszystkich korzystających z centrum dystrybucyjnego. To sprawia, że miejsce jeszcze bardziej przyjazne pracownikom, kurierom czy dostawcom

WIZUALIZACJA

Prologis Park Janki

WIDEOPREZENTACJA

SKONTAKTUJ SIĘ Z DOSTAWCĄ

Renata Kocemba

Marketing & Communications Manager Central Europe

Złote Tarasy, Lumen Building

ul. Złota 59

00-120 Warszawa

+48 (0) 604 699 965

rkocemba@prologis.com

pokaż więcej
pokaż mniej
GŁOSOWANIE W EDYCJI 2022 ZAKOŃCZONE

SEGRO, wiodący właściciel, zarządca i deweloper nowoczesnych powierzchni magazynowych i produkcyjnych [SEGRO Poland]



SEGRO jest właścicielem, zarządcą i deweloperem nowoczesnych powierzchni magazynowych. W polskim portfolio firmy znajduje się 25 parków magazynowych i powierzchni produkcyjnych w lokalizacjach tzw. wielkiej piątki jak: Gliwice, Łódź, Poznań, Warszawa i Wrocław. Firma buduje potwierdzone badaniami satysfakcji, długoterminowe relacje z klientami dzięki dedykowanej, indywidualnej obsłudze. W model biznesowy SEGRO wpisany jest program “Odpowiedzialne SEGRO”, którego cele to m.in. wspieranie lokalnych społeczności i rozwój talentów realizowane poprzez akcje społeczne (np. Akademia SEGRO – edukacja, Źródełka dla szkół – dostęp do darmowej wody pitnej) i środowiskowe (Operacja Czysta Rzeka – sprzątanie zbiorników wodnych, ule i hotele dla owadów zapylających). Celem biznesowym programu jest zero emisyjność do 2030 r. Dlatego SEGRO inwestuje w rozwiązania PropTech, które m.in. optymalizują pobór energii elektrycznej. Pośród zaimplementowanych w obiektach SEGRO rozwiązań znajdują się: monitoring mediów w chmurze (zdalna kontrola zużycia), automatyczny odczyt tablic rejestracyjnych (krótszy czasu wjazdu + bezpieczeństwo), ładowarki do pojazdów elektrycznych, panele fotowoltaiczne, pompy ciepła oraz oświetlenie LED z inteligentnym sterowaniem DALI. Ponadto, 100% energii wykorzystywanej w parkach SEGRO ma zielony certyfikat pochodzenia (wiatr i woda).

LAUREAT PLEBISCYTU LOGISTICS AWARDS POLAND 2022

SEGRO, spółka o statusie firmy Real Estate Investment Trust (”REIT”), jest wiodącym właścicielem, zarządcą i deweloperem nowoczesnych powierzchni magazynowych oraz produkcyjnych Firma buduje zarówno nowoczesne magazyny typu „big box”, użytkowane głównie przez regionalne, krajowe i międzynarodowe centra dystrybucyjne, jak i magazyny miejskie, zlokalizowane w pobliżu głównych aglomeracji i centrów biznesowych. W ofercie firmy znajdują się także powierzchnie dedykowane i wykorzystywane do celów prowadzenia Data Centres.

Swoją działalność w Europie Centralnej spółka rozpoczęła pod koniec 2005 roku. W portfolio SEGRO Polska jest 25 parków magazynowych i produkcyjnych w lokalizacjach tzw. wielkiej piątki: Gliwice/Tychy, Łódź/Stryków, Poznań, Warszawa i Wrocław. Wszystkie nowopowstające w Polsce obiekty SEGRO otrzymają certyfikat BREEAM na poziomie Excellent. 100% energii wykorzystywanej w magazynach SEGRO w Polsce posiada zielony certyfikat pochodzenia z wiatru i słońca

Łączne zasoby powierzchni magazynowej SEGRO w Polsce w 2021 r. wyniosły 1,5 mln mkw. Największym obiektem oddanym przez dewelopera do użytku w 2021 roku był budynek dla HSF E-commerce w SEGRO Logistics Park, Poznań, Gołuski wielkości 50 400 mkw.

Firma buduje potwierdzone badaniami satysfakcji, długoterminowe relacje z klientami dzięki dedykowanej, indywidualnej obsłudze.

W model biznesowy SEGRO wpisany jest też program Odpowiedzialne SEGRO, którego cele to m.in. wspieranie lokalnych społeczności i rozwój talentów realizowane poprzez akcje społeczne (np. Akademia SEGRO – edukacja, Źródełka dla szkół – dostęp do darmowej wody pitnej, Aktywne SEGRO – sportowy wolontariat pracowników dla organizacji pożytku publicznego) i środowiskowe (Operacja Czysta Rzeka – sprzątanie zbiorników wodnych, ule i hotele dla owadów zapylających).

Celem biznesowym programu Odpowiedzialne SEGRO jest m.in. zeroemisyjność do 2030 r. Dlatego SEGRO inwestuje w rozwiązania PropTech, które m.in. optymalizują pobór energii elektrycznej.

Pośród zaimplementowanych w obiektach SEGRO rozwiązań znajdują się: monitoring mediów w chmurze (zdalna kontrola zużycia), automatyczny odczyt tablic rejestracyjnych (krótszy czasu wjazdu + bezpieczeństwo), ładowarki do pojazdów elektrycznych, panele fotowoltaiczne, pompy ciepła oraz oświetlenie LED z inteligentnym sterowaniem DALI. Ponadto, 100% energii wykorzystywanej w parkach SEGRO ma zielony certyfikat pochodzenia (wiatr i woda).

 

KLUCZOWE CECHY WYRÓŻNIAJĄCE SEGRO

  1. Indywidualna obsługa klientów przez dedykowanych Property Managerów, której skuteczność jest potwierdzona wysokim poziomem corocznych badań satysfakcji i długoterminowymi kontraktami.
  2. Certyfikacja BREEAM z oceną Excellent dla wszystkich nowopowstających obiektów.
  3. Pionier wdrażania rozwiązań PropTech w powierzchniach magazynowych w Polsce: system automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych, monitoring mediów w chmurze, ładowarki do pojazdów elektrycznych i hybryd i wiele innych.
  4. Program Odpowiedzialne SEGRO wpisany w działania operacyjne i realizujący wsparcie dla lokalnych społeczności, rozwój talentów oraz działania prośrodowiskowe, w tym osiągnięcie zeroemisyjności do 2030 roku.

WIZUALIZACJA

 

 

WIDEOPREZENTACJA

 

Zarządzanie i monitoring zużycia mediów w SEGRO

 

SEGRO Logistics Park Wrocław

 

SEGRO Park Warsaw, Żerań


Ule w parkach

CASE STUDIES

Przy realizacji obiektu wielkości 50 400 mkw w SEGRO Logistics Park Poznań, Gołuski dla HSF e-commerce, firmy specjalizującej się w logistycznej obsłudze internetowej sprzedaży mebli i towarów ponadgabarytowych projekt, musieliśmy dopasować się do specyfiki branży, jak i do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Obiekt został oddany do użytku pod koniec 2021 r.

HSF e-commerce to firma z ponad 10-letnim stażem, specjalizująca się w obsłudze logistycznej mebli i przedmiotów o nietypowych wymiarach. Rosnąca popularność zamówień z sieci przełożyła się na rozwój jej biznesu, ale spowodowała również potrzebę przechowywania większej ilości towarów w magazynie. Wszystkie te czynniki skłoniły HSF e-commerce do poszukiwania nowego obiektu. Ponieważ firma wysyła towary do krajów Europy Zachodniej, jej wybór padł na SEGRO Logistics Park Poznań, Gołuski. Znajduje się on w doskonałej lokalizacji, ułatwiającej prowadzenie działalności biznesowej – zaledwie 5 km od granic administracyjnych Poznania i 15 km od centrum miasta. Dodatkowym atutem jest bliskość i łatwy dostęp do autostrady A2 Moskwa-Berlin oraz doskonała widoczność z autostrady i drogi S11.

Aby budynek mógł spełniać swoje zadania, musiał zostać dostosowany zarówno do wymagań specyficznych dla branży e-handlu, jak i do specjalnych oczekiwań HSF e-commerce. Do tych pierwszych należy m.in. odpowiednio duża liczba doków i podjazdów – kluczowych elementów w obiektach magazynowych służących branży e-commerce. Z kolei wśród życzeń klienta znalazła się m.in. prośba o zmianę koncepcji ochrony przeciwpożarowej: najemca potrzebował zwiększenia wydajności tryskaczy sufitowych i klap dymowych tak, by możliwe było przechowywanie towarów w odpowiednio zaprojektowanym systemie regałowym, bez konieczności stosowania systemu tryskaczy w regałach. W SEGRO kierujemy się polityką maksymalnej elastyczności, niezbędnej w relacjach z klientami z branży e-commerce – to dzięki niej oraz wieloletniemu doświadczeniu rynkowemu udało się nam spełnić wszelkie potrzeby najemcy.

Dodatkowo, magazyn ten zyskał miano jednego z najbardziej zielonych w Europie Centralnej. To było istotne, bo firmie HSF e-commerce jako zorientowanej na cele środowiskowe zależało, aby ich obiekt był odznaczony certyfikatem BREEAM z minimalną oceną „VERY GOOD”. Przyczynił się do tego m.in. pakiet rozwiązań ograniczających zużycie energii, takich jak oświetlenie LED, wydajny system grzewczy oraz innowacyjny system wentylacji. Konstrukcja dachu została przystosowana do zamontowania paneli fotowoltaicznych. Dla komfortu pracowników oraz zwiększenia nasłonecznienia wewnątrz, fasada została częściowo przeszklona. Ponadto podczas procesu deweloperskiego wykorzystaliśmy technologie o zmniejszonej emisyjności dwutlenku węgla, na co składają się: efektywny projekt budynku, użycie prefabrykowanych elementów, a także dobór komponentów o wysokiej trwałości i długim cyklu życia. Co więcej, produkcja materiałów znajduje się blisko miejsca budowy więc uniknęliśmy dodatkowej emisyjności dwutlenku węgla związanej z transportem.

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z DOSTAWCĄ

Agnieszka Zaczyńska-Ferreira

Associate Director, Marketing & Communications, Central Europe SEGRO

SEGRO Poland Sp. z o. o.

Ul. Marszałkowska 126/134, 00-008 Warszawa

+48 22 460 50 87

pokaż więcej
pokaż mniej
GŁOSOWANIE W EDYCJI 2022 ZAKOŃCZONE

System antresoli PROPLUS LP 3 [PROVOST Polska]



Systemowa antresola PROPLUS LP 3 to najnowsza generacja modułowej konstrukcji pomostów magazynowych, która pozwala uzyskać dodatkową przestrzeń magazynową w krótkim czasie oraz w bardzo ekonomiczny sposób. System charakteryzuje się dużą elastycznością, łatwością w montażu oraz wysoką opłacalnością (świetnia alternatywa do kosztownych konstrukcji budowlanych). Konstrukcja systemowa składa się z prefabrykowanych elementów stalowych wytwarzanych seryjnie w krajowym zakładzie firmy PROVOST. 

POWIERZCHNIA NA WAGĘ ZŁOTA

Wszechstronność systemu pozwala dostosować konstrukcję do każdego budynku hali magazynu lub zakładu produkcyjnego na etapie jego projektowania. Antresola PROPLUS LP3 to również, ale i przed i wszystkim bezpieczna konstrukcja o dużych możliwościach obciążeniowych (od 300 do 1200 kg/m2)  oraz wymiarowych (możliwość zabudowania 1 lub 2 piętra z rozpiętościami pomiędzy słupami podporowymi nawet do 10 m).

System antresoli PROPLUS LP 3 spełnia wszystkie najwyższe wymagania obowiązujących norm krajowych dla nośnej konstrukcji stalowych, jak i dla elementów dodatkowego wyposażenia, takich jak barierka, schody, bramki załadunkowe. Jest kompatybilny z regałami, taśmociągami, sorterami, oraz może zostać wyposażony w rozwiązania do transportu pionowego, takie jak winda czy platforma towarowa.

Ponieważ  każdy m2 jest cenny, projektujemy przestrzeń, maksymalizując powierzchnię użytkową. Szybkie terminy realizacji, bez większych prac budowlanych i bez pozwolenia na budowę. Nasze rozwiązania pod klucz są dopasowane do potrzeb naszych klientów. Tworzymy nowe powierzchnie magazynowe, biurowe lub sale konferencyjne i oferujemy kompleksową obsługę od pomiarów do montażu.

Wykorzystanie całkowitej kubatury budynku

Wykorzystanie wysokość budynku i zagospodarowanie niewykorzystaną przestrzeń.

Ekonomiczne rozwiązanie

Alternatywa do tradycyjnego, drogiego i czasochłonnego budownictwa Antresola Provost jest ekonomicznym i wydajnym rozwiązaniem w dodatku szybko dostępny.

Indywidualizacja projektu

Platforma Provost to modułowy system zaprojektowany tak, by ewoluować razem z firmą.

Ewolucyjny i modułowy system

Systemowa antresola Proplus LP3 może zostać demontowana, przeniesiona lub rozbudowana bez ograniczeń.

Polska produkcja

Antresola Provost LP3 jest w 100% wyprodukowana w Polsce. Jest zaprojektowana w naszym biurze projektowym i wyprodukowana w województwie świętokrzyskim.

Wytrzymałość i niezawodność

Nasza antresola przenosi obciążenia nawet >1000 kg/m2; posiada certyfikat EN1090, znak CE i zaprojektowana wg. normy Eurocode 3, co gwarantuje zarówno jej niezawodność jak i wytrzymałość.

Wyposażenie antresoli i akcesoria

  • Ścianki działowe, mogą zostać także umieszczone na każdym poziomie antresoli i umożliwiają stworzenie komfortowych warunków pracy na dowolnej przestrzeni.
  • Ściany siatkowe, pozwalają na wydzielenie lub zabezpieczenie strefy w magazynie i służą również jako zabezpieczenie regałów magazynowych.
  • może zostać uzupełniona o szereg akcesoriów takich jak schody, balustrady, bramy paletowe a nawet windy towarowe, platforma PROVOST zapewnia bezpieczeństwo użytkowników.

 

PROVOST TO :

  • Jeden z największych producentów systemów regałowych w Europie od 1963 r;
  • Międzynarodowa grupa obecna z zakładamy i biurami i we Francji, Niemczech, Polsce, w Portugalii oraz w Belgii;
  • Bezprośdni producent w celu zaoferowania profesjonalną obsługę oraz atrakcyjne ceny;
  • Ponad 800 pracowników , w tym 200 projektantów i doradców ;
  • 5 zakładów produkcyjne o łącznej powierzchni ponad >50.000 m²;
  • 8 magazynów logistycznych > 30.000 m2 umożliwiających szybkich dostaw produktów standardowych

KLUCZOWE CECHY WYRÓŻNIAJĄCE INICJATYWĘ

    1. Nieograniczona możliwość konfigurowania.
    2. designed by PROVOST
    3. certyfikacja CE EN 1090
    4. produkcja krajowa

WIDEOPREZENTACJA PRODUKTU

CASE STUDIES

KONTAKT

Provost Polska

Ul. Rogowskiego 11, 27-200 Starachowice

tel 41 275 65 12

mail kontakt@provost.pl

strona www.provost.pl

pokaż więcej
pokaż mniej
GŁOSOWANIE W EDYCJI 2022 ZAKOŃCZONE
<