Oddaj głos na
Thank you! Your submission has been received!
Uzupełnij wymagane pola!
Możesz oddać głos tylko na jedną firmę w danej kategorii!
Dziękujemy za oddanie głosu!
Wypełnij pogłębioną ankietę,
aby zwiększyć szanse produktu
na zwycięstwo w plebiscycie
Wypełnij ankietę
Na adres e-mail została wysłana prośba
o potwierdzenie głosu. Tylko potwierdzony głos bierze
udział w plebiscycie.

Ekologiczna inicjatywa roku

Kategoria mająca wyróżnić inicjatywy oraz projekty realizujące ideę zielonej logistyki.

City Logistics [Panattoni]



Panattoni od 2018 r. rozwija segment obiektów City Logistics, które stanowią doskonałą platformę do obsługi logistyki ostatniej mili, a także wpisują się w koncepcję Zielonej Logistyki (Green Logistics).

LAUREAT PLEBISCYTU LOGISTICS AWARDS POLAND 2022

DOSKONAŁA PLATFORMA DO OBSŁUGI LOGISTYKI OSTATNIEJ MILI, KTÓRA WPISUJE SIĘ W KONCEPCJĘ ZIELONEJ LOGISTYKI

Obiekty miejskie Panattoni to małe i średnie budynki logistyki miejskiej, rozporoszone na terenach miast, umiejscowione w dogodnych lokalizacjach, otoczone ekologicznymi  i bioróżnorodnymi strefami zieleni, a także strefami relaksu dla użytkowników inwestycji. Profil parków miejskich Panattoni pozwala na przeładowanie towarów do mniejszych, bardziej ekologicznych i coraz częściej elektrycznych pojazdów, ograniczając ruch np. samochodów ciężarowych w granicach miast. Zmniejszona odległość pokonywana przez konkretne pojazdy, służy rozwojowi elektromobilności i transportu rowerowego. Zarówno samochody elektryczne, jak i rowery nie emitują spalin na ulicach miast i ich toksycznych składników – tlenku węgla, metali ciężkich, sadzy, dymu etc. Oba te kierunki wspiera Panattoni – deweloper w standardzie swoich inwestycji wyposaża parki w stacje ładowania pojazdów elektrycznych oraz buduje infrastrukturę rowerową. Ponadto, parki Panattoni są zaopatrywane wyłącznie przez zieloną energię. W tym celu Panattoni nawiązało współpracę z dostawcami energii pochodzącej z OZE.

Tylko w 2021 r. Panattoni zrealizowało 13 inwestycji City Logistics. Każda z nich powstała zgodnie ze standardem dewelopera i uzyskała certyfikat środowiskowy BREEAM na poziomie Very Good lub „Excellent”. Centra logistyczne Panattoni posiadają liczne strefy zieleni wokół obiektów – od pocket parków z unikalnymi ekologicznymi meblami z zużytych turbin wiatrowych, po plenerowe siłownie. Obiekty zasila energia pochodząca z OZE – 13 opisywanych projektów to oszczędność 7 436 030 kg CO2 rocznie. Każda inwestycja posiada po 6 stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Wykorzystywanie ich przez elektryczne samochody dostawcze skutkuje zmniejszeniem emisji CO2 w ramach tych parków o 400 t w skali roku. Dodatkowo w ramach obiektów City Logistics powstałych w 2021, Panattoni zapewniło łącznie 200 zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów, co daje redukcję kolejnych 40t CO2 w skali roku. Panattoni redukuje nie tylko

emisję CO2 w przypadku śladu węglowego operacyjnego, stawiając na zwiększenie efektywności energetycznej budynków m.in. poprzez minimalizację strat ciepła, ale przedsiębiorstwo wzięło również na tapet wbudowany ślad węglowy. Jest on  związany z całym cyklem życia budynku, począwszy od produkcji materiałów i wyrobów budowlanych, ich transportu i samego procesu budowy po renowację, przebudowę lub ewentualną rozbiórkę. Dlatego deweloper przeprowadza analizy LCA, a zrównoważony proces budowy inwestycji wspiera analizą efektywności realizacji dostaw prefabrykatów i ich automatyczną kontrolą, co pozwala ograniczyć nawet o 50 proc. współczynnik Embodied Carbon Benchmark.

Istotną wartością projektów Panattoni City Logitics dla środowiska jest fakt, że są najczęściej inwestycjami typu browfileld – powstają na starych terenach poprzemysłowych o niskiej wartości ekologicznej, pozbawionych pokrywy roślinnej. Panattoni przystępując do realizacji tego typu inwestycji każdorazowo prowadzi konsultacje z wykwalifikowanym ekologiem, który sporządza szczegółowy raport – poprzedzony m.in. inwentaryzacją działki oraz analizą wartości ekologicznej terenu. Deweloper doprowadza do zazielenienia obszaru inwestycji poprzez łąki kwietne o bogatym składzie gatunkowym, czy ekologiczne trawniki niewymagające częstego koszenia. W inwestycjach typu brownfield recyklingowi poddawane jest nawet 90 proc. odpadów, a materiały z rozbiórki traktowane są jako półprodukty i wykorzystywane ponownie na etapie budowy lub w innych procesach. Inwestycje te doskonale wpisują się w gospodarkę o obiegu zamkniętym.

 

KLUCZOWE CECHY WYRÓŻNIAJĄCE

  • Obiekty City Logistics zasilane są wyłączenie energią OZE
  • Każdy z parków Panattoni posiada ładowarki elektryczne oraz infrastrukturę rowerową
  • Certyfikacja BREEAM na poziomie Very Good lub Excellent
  • Inwestycje są zlokalizowane w granicach miast na terenach poprzemysłowych (tzw. brownfield) i wpisują się w gospodarkę o obiegu zamkniętym.

WIZUALIZACJE PRODUKTU

Ładowarki samochodowe

Panattoni City Logistics Łódż

Bicycle shelter Psary

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z DOSTAWCĄ!

Panattoni

Emilia Dębowska

Sustainability Director

+48 693 900 744

EDebowska@panattoni.com

pokaż więcej
pokaż mniej
GŁOSOWANIE W EDYCJI 2022 ZAKOŃCZONE

Usługa poolingu paletowego [IPP Pooling Polska]



Pooling paletowy IPP jest coraz bardziej docenianym rozwiązaniem dla elastycznych, transparentnych i szybko zmieniających się łańcuchów dostaw. Działa w systemie obiegowym, na zasadzie ponownego wykorzystywania wysokiej jakości palet przez producentów FMCG, aby mogli dostarczać swoje towary w bezpieczny i zrównoważony sposób. Ambicją IPP Pooling jest wywieranie pozytywnego wpływu na łańcuchy dostaw, wdrażając do logistyki ideę gospodarki o obiegu zamkniętym oraz zapewniając najwyższą jakość w konkurencyjnej cenie.

USŁUGA POOLINGU PALETOWEGO W IDEI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU I ZIELONEJ LOGISTYKI

Pooling paletowy IPP jest coraz bardziej docenianym rozwiązaniem dla elastycznych, transparentnych i szybko zmieniających się łańcuchów dostaw. Działa w systemie obiegowym, na zasadzie ponownego wykorzystywania wysokiej jakości palet przez producentów FMCG, aby mogli dostarczać swoje towary w bezpieczny i zrównoważony sposób. Ambicją IPP Pooling jest wywieranie pozytywnego wpływu na łańcuchy dostaw, wdrażając do logistyki ideę gospodarki o obiegu zamkniętym oraz zapewniając najwyższą jakość w konkurencyjnej cenie.

Na wysoki poziom usługi poolingu paletowego oferowanego przez IPP wpływają wyznawane przez firmę zasady:

  • „ Łatwo się z nami współpracuje – Zapewniamy lokalne wsparcie, jesteśmy przystępni, kompetentni, transparentni i osiągalni 24/7. Oferujemy stałe opłaty z proaktywnym wsparciem oraz czytelnymi, zrozumiałymi fakturami – jedna stawka bez ukrytych kosztów
  • Pracujemy z zachowaniem wysokich standardów – Jakość jest częścią naszego DNA. Nasze palety są wykonane do długotrwałego użytkowania, z certyfikowanego drewna pozyskiwanego w zrównoważony sposób. Naprawiamy palety według specyfikacji – nie na procent. Po prostu dostarczamy to, co uzgodniliśmy.
  • Dokładamy wszelkich starań​ – Nasza współpraca przybiera różne formy (stawka za ruch paletowy, stawka dzienna za wynajem). Nasza historia sięga 1891 a długofalowa strategia i działalność inwestycyjna zapewnia, że nieustannie się rozwijamy i będziemy wzrastać przez kolejne lata.​”

IPP Pooling oferuje wybór wszystkich powszechnie stosowanych palet i skrzyń paletowych w systemie rozliczeń za użytkowanie tzw. ‘pay-per-use’. Palety IPP są wykonane z trwałego i certyfikowanego drewna (FSC®, PEFC™), pozyskiwanego w zrównoważony sposób. Są zaprojektowane do długotrwałego użytkowania. Żywotność palet jest optymalizowana poprzez regularne przeglądy i konserwację w centrach serwisowych IPP, gdzie elementy drewniane są wykorzystywane jak najdłużej jeżeli spełnione są normy jakościowe tych elementów. Po zakończeniu długiego okresu użytkowania, drewniane elementy przetwarzane są na biomasę i zwracane naturze, zamykając obieg cyrkularny.

W ramach poolingu paletowego IPP oferowane są cztery różne opcje usług z czytelną i konkurencyjną strukturą opłat:

  • One Way Trip czyli przewóz w jedną stronę: palety są dostarczane do lokalizacji klienta, z centrum serwisowego IPP, gdzie zostały sprawdzone i dostosowane do specyfikacji
  • Trade Direct czyli bezpośrednia dostawa: palety są dostarczane z centrum dystrybucyjnego sieci sklepów do lokalizacji klienta
  • Trade Collect czyli bezpośredni odbiór: palety są odbierane z centrum dystrybucyjnego sieci sklepów przez klienta
  • Day Rent (system dobowy): wynajem palet IPP na ustalony okres

W celu dostarczenia klientom IPP najlepszej jakości palet oraz w najbardziej wydajny​ i zrównoważony sposób IPP współpracuje z renomowanymi partnerami:

  • Firmy produkujące palety: oferowane przez IPP palety są produkowane przez wyspecjalizowanych partnerów, którzy zapewniają palety wysokiej jakości, trwałe i zgodne z wymogami zrównoważonego rozwoju (certyfikat FSC, PEFC) aby ładunki klientów były przewożone w bezpieczny sposób.
  • Przewoźnicy: partnerzy IPP z branży transportowej zajmują się dostarczaniem palet lub odbieraniem ich z powrotem z sieci handlowych do naszych centrów serwisowych, zawsze szukając najbardziej wydajnych​ i zrównoważonych rozwiązań, aby zoptymalizować załadunek i zredukować ​ilość pustych przestrzeni.​
  • Centra serwisowe: IPP współpracuje z wyspecjalizowanymi​ magazynami do przechowywania i serwisowania palet, aby zawsze móc zapewnić odpowiednią ilość i rodzaj​ dostępnych palet w pobliżu klientów IPP.

IPP dostarcza palety w całej Europie – z ponad 90 centrami serwisowymi odzyskuje palety z dziesiątek tysięcy punktów odbioru. Posiada biura w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Irlandii, Niderlandach,​ Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii a teraz również i w Polsce! Dzięki temu IPP dostarcza odpowiednią ilość i jakość palet we właściwym miejscu i czasie — gdziekolwiek jest to potrzebne.

Pooling paletowy to zrównoważony sposób na pokrycie zapotrzebowania firm na palety. Dzięki  rozliczaniu się za użytkowanie palet zamiast kupowaniu ich na własność, palety są wykorzystywane w najbardziej optymalny sposób w czasie ich żywotności. IPP Pooling wspiera gospodarkę o obiegu zamkniętym.​ Wspólnie z macierzystą firmą, Faber Group, uczestniczy w ocenie zrównoważonego rozwoju Ecovadis, w której obecnie posiada najwyższy możliwy do zdobycia platynowy status. EcoVadis jest wiodącym liderem w zakresie oceny społecznej odpowiedzialności biznesu w tym zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw.

 

IPP współpracuje na szeroką skalę z renomowanymi markami, producentami i sieciami handlowymi. Potwierdzeniem wysokiej jakości usługi poolingu paletowego oferowanego przez IPP mogą być słowa Kierownika Działu Logistyki w firmie Sokpol: „Firma IPP oferuje punktualność oraz szybki czas realizacji dostaw. Składując nasz asortyment na paletach IPP mamy pewność, że towary będą miały solidną podstawę (…).Ekologia jest dla nas ważna, a wybór IPP pozwala spełniać cele firmy Sokpol. Dzięki kooperacji jesteśmy w stanie realizować politykę zero waste. Wynajem palet ma bowiem pozytywny, proekologiczny wpływ na środowisko. Palety są wielokrotnego użytku i można je używać w różnych łańcuchach dostaw. Myślimy nie tylko o sytuacji tu i teraz, ale również mamy na celu przyszłość środowiska naturalnego. W najbliższym czasie planujemy rozszerzyć współpracę z IPP i zwiększyć asortyment, który będzie dostarczany za pomocą brązowych palet.”

POOLING PALETOWY IPP DAJE KONKRETNE KORZYŚCI:

  1. Mniej obsługi administracyjnej – praca z IPP jest łatwa i pozwala obniżyć koszty.
  2. Ujednolicona jakość palet – naprawiamy palety według specyfikacji, nie na procent.
  3. Możliwość optymalizacji sieci transportowej oraz skrócenie cyklu pracy pojazdów.
  4. Rozliczenia za użytkowanie – mniejsze straty, klient płaci wyłącznie za palety, których potrzebuje w danym momencie.

WIZUALIZACJE PRODUKTU

VIDEO

CASE STUDIES:

sokpol

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z DOSTAWCĄ!

Tomasz Sączek

Dyrektor Zarządzający IPP Polska

E-mail: t.saczek@ipp-pooling.com

Tel. 600 928 800

 

pokaż więcej
pokaż mniej
GŁOSOWANIE W EDYCJI 2022 ZAKOŃCZONE

Lean&Green Polska [ECR Polska]



Lean&Green to 5-gwiazdkowa platforma współpracy na rzecz ograniczania emisji w logistyce. Z jednej strony to system certyfikacji potwierdzający konkretne osiągnięcia firm na rzecz ograniczania emisji CO2 w logistyce, a z drugiej platforma współpracy firm na rzecz redukcji emisji.

Liczenie emisji w całym łańcuchu logistycznym to skomplikowany proces, bo łańcuchy potrafią być bardzo złożone, nie działamy w nich sami. Nie jesteśmy więc w stanie liczyć emisji w pojedynkę. Musimy współpracować, współdzielić się informacjami. Wszyscy już niedługo będziemy musieli zacząć mierzyć dane o emisjach, również w zakresie 3 – czyli te, które w wyniku naszej działalności wyemitowali nasi dostawcy (np. przewoźnik, który realizuje transport naszego towaru).

 

Lean&Green to 5-gwiazdkowa platforma współpracy na rzecz ograniczania emisji.

Pierwszy i jedyny w Polsce program redukcji CO2 całkowicie skoncentrowany na logistyce.

 

Koncentracja i specjalizacja na obszarze logistyki sprawia, że program od wielu lat świetnie działa w Europie, a od niedawna również w Polsce. Lean&Green zaczął funkcjonować w 2008 roku w Holandii, a jego zasady zostały docenione przez ponad 600 firm w 14 krajach.

 

W Polsce działamy od kilkunastu miesięcy. Są już z nami: Auchan Retail Polska, Biedronka, CHEP, Unilever

WIZUALIZACJA

WIDEOPREZENTACJA

https://www.youtube.com/watch?v=lKuRmXBfaKQ&ab_channel=Lean%26GreenPolska

CASE STUDIES

 

KLUCZOWE CECHY WYRÓŻNIAJĄCE PRODUKT LEAN & GREEN

  • Poprawisz wydajność swoich operacji Wyznajemy filozofię WIN-WIN, a w przypadku Lean&Green nazywamy ją: „Zielone jest Zielone”. Oznacza to, że usprawniasz firmę, redukujesz koszty, podnosisz wydajność, więcej zarabiasz, a przy okazji redukujesz emisje CO2.
  • Poznasz i nauczysz się prawidłowo liczyć swój ślad węglowy. Jeśli jeszcze tego nie robisz, to uczestnictwo w Lean&Green zmotywuje Twoja firmę, do systematycznego zbierania wszystkich niezbędnych danych do mierzenia i analizowania Twojego śladu węglowego. Uzyskasz pomoc i potwierdzenie, że robisz to dobrze.
  • Będziesz gotowy na regulacje Nie ma wątpliwości. Polska będzie wprowadzała regulacje prawne, które zobligują firmy do redukcji emisji CO2. Powstaje w tym celu Europejskie Prawo Klimatyczne. Nie przegap właściwego momentu. Daj swojej firmie trochę więcej czasu! Zacznij działać już teraz, naucz się liczyć, optymalizować, redukować, a łatwiej będzie Ci sprostać przyszłym wymogom.
  • Skorzystasz z doświadczeń innych firm w branży – Przystępując do Lean&Green trafiasz do społeczności, która chętnie dzieli się swoimi doświadczeniami – liczymy, że będziesz chciał się odwzajemnić. Idea współdzielenia się wiedzą, w celu redukcji CO2, która leży u źródeł L&G, jest kluczowym katalizatorem jego skuteczności. Rozwiniesz nowe – zielone relacje z partnerami biznesowymi

SKONTAKTUJ SIĘ Z DOSTAWCĄ

ECR Polska

Strzeszyńska 67 c/1

60-479 Poznań

pokaż więcej
pokaż mniej
GŁOSOWANIE W EDYCJI 2022 ZAKOŃCZONE

Prologis PARKlife™ [Prologis]



PARKlife™ to inicjatywa ekologiczna, która zakłada wykorzystanie w parkach logistycznych Prologis takich rozwiązań jak m.in. Bio parki – zielone obszary zaprojektowane pod kątem bioróżnorodności, w których pracownicy odpoczywają, a zwierzęta mogą znaleźć schronienie. Pełne kwiatów i krzewów, ze stawami i oczkami wodnymi.
  • Zielone strefy relaksu – miejsca z ławkami, altanami, grillowiskami, piknikowiska Book Boxy – minibiblioteki na terenie parków
  • Domki dla jeży i hotele dla owadów
  • Boiska do gry w piłkę nożną, siatkówkę czy koszykówkę
  • Wsparcie transportu niskoemisyjnego: stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych, wiaty dla rowerów i stacje ich naprawy, przystanki komunikacji miejskiej na terenie parków lub w sąsiedztwie
  • Ścieżki dla pieszych i rowerzystów
  • Pierwszy na świecie system chodnikowych paneli fotowoltaicznych
  • Stacje Biologicznego Oczyszczania Wody
  • Systemy do wykorzystania wody szarej czy instalacje do odzyskiwania deszczówki
  • Kostka brukowa pochłaniająca dwutlenek węgla, latarnie zasilane energią słoneczną i wiatrową
  • Pełne wykorzystanie światła naturalnego przy wsparciu inteligentnych systemów oświetlenia LED
  • Stołówki i strefy food truck
  • Prologis jest dobrym sąsiadem – nie tylko udostępnia swoje obiekty dla okolicznych mieszkańców, ale także organizuje turnieje i zawody sportowe oraz angażuje się w inicjatywy podejmowane przez lokalne społeczności – pikniki, obchody Dnia Dziecka czy Dnia Sąsiada

PROLOGIS PARKLIFE

Naszym klientom zapewniamy znacznie więcej niż cztery ściany i dach
magazynu. Staramy się dla nich tworzyć wysokiej jakości środowisko pracy.
Jesteśmy odpowiedzialni za zarządzanie i utrzymanie budynków w Parkach
Prologis i zależy nam, aby klienci czerpali korzyści z szerokiej oferty
opracowanej z myślą o wspieraniu ich działalności.
Dodatkowe benefity dostępne w parkach są podstawą naszego najnowszego
konceptu – ParkLife – pilotażowego projektu, który wystartował w pięciu
parkach w Europie Środkowej. W kolejnych latach będziemy go konsekwentnie
wdrażać we wszystkich Parkach Prologis w regionie.

Więcej informacji: prologis-parklife-service-brochure-ce_pl_final_062020.pdf (prologisce.eu)

 

KLUCZOWE CECHY WYRÓŻNIAJĄCE Prologis PARKlife™

  • Unikalne na świecie podejście do projektowania obiektów logistycznych, którego celem jest stworzenie przestrzeni przyjaznej pracownikom, klientom i gościom
  • Wcielenie w życie idei ESG – czyli dostarczanie takich rozwiązań, które służą środowisku, pracownikom i społecznościom lokalnym
  • W Prologis oferujemy naszym klientom znacznie więcej niż obiekty logistyczne. Tworzymy miejsca, w których klienci mogą rozwijać działalność i dbać o swoich pracowników, a lokalne społeczności i środowisko naturalne mogą rozkwitać. PARKlife™ to parki tętniące życiem

WIZUALIZACJA

https://www.prologisce.eu/pl/parklife

 

WIDEOPREZENTACJA

PARKlife at Prologis Park Budapest Harbor

idea PARKlife™ w pigułce

CASE STUDIES

Zrównoważone budynki – Prologis Park Budapest-Harbor, kwintesencja PARKlife™

Film z Zsuzsanny Hunyadi, leasing manager Prologis na Węgrzech, która zabierze Was na wyprawę po Prologis Park Budapest-Harbor.

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z DOSTAWCĄ

Renata Kocemba

Marketing & Communications Manager Central Europe

Złote Tarasy, Lumen Building

ul. Złota 59

00-120 Warszawa

+48 (0) 604 699 965

rkocemba@prologis.com

pokaż więcej
pokaż mniej
GŁOSOWANIE W EDYCJI 2022 ZAKOŃCZONE

Instalacja bezdotykowych źródełek wody pitnej w łódzkich placówkach edukacyjnych [SEGRO]



W ramach programu zorganizowanego przez SEGRO oraz Urząd Miasta Łodzi w 15 łódzkich placówkach edukacyjnych zainstalowano bezdotykowe źródełka wody pitnej. Jego celem jest promowanie picia wody kranowej wśród uczniów, a zarazem przekonanie ich do ograniczenia użycia plastiku, a co za tym idzie, zmniejszania emisji dwutlenku węgla.

WALKA O LEPSZE JUTRO

Jednym z ważniejszych wyzwań związanych z ograniczaniem negatywnych skutków zmian klimatu jest zmniejszenie produkcji i konsumpcji plastiku. Wiele osób jest wciąż przyzwyczajonych do kupowania wody i napojów w plastikowych butelkach. Masa odpadów z tworzyw sztucznych odbierana w ramach miejskich systemów gospodarki liczona jest w tysiącach ton. Dodatkowe zanieczyszczenie powietrza generowane jest przy okazji transportu napojów do konsumentów.

Projekt realizowany wspólnie z firmą SEGRO oraz łódzkim ZWiK-iem, czyli montaż dystrybutorów wody pitnej w placówkach oświatowych oraz dystrybucja bidonów wśród młodzieży, ma zachęcić do zmniejszania ilości plastikowych śmieci i przyczynić się do budowy świadomości ekologicznej wśród Łodzian, a także przekonać do picia kranówki.

Wspólna inicjatywa, to także ukłon w stronę europejskiej inicjatywy obywatelskiej, która stała się prawem, czyli „Right2Water”. Zgodnie z dokumentem, państwa członkowskie Unii Europejskiej będą wkrótce musiały m.in. zapewniać nieodpłatny dostęp do wody pitnej w budynkach publicznych, zaś woda z kranu powinna nadawać się do bezpośredniego spożycia i należy zachęcać do korzystania z niej.

 

KLUCZOWE CECHY WYRÓŻNIAJĄCE INICJATYWĘ

  1. Instalacja źródełek z wodą pitną dla uczniów
  2. Ograniczanie zużycia plastiku
  3. Zmniejszanie emisji dwutlenku węgla
  4. Inwestowanie w lokalne społeczności

 

WIZUALIZACJE INICJATYWY

CASE STUDIES

Zmniejszenie produkcji i konsumpcji plastiku, czyli dystrybutory wody w łódzkich placówkach oświatowych

 

KONTAKT

Agnieszka Zaczyńska-Ferreira

Associate Director, Marketing & Communications, Central Europe

SEGRO Poland Sp. z o. o.

Ul. Marszałkowska 126/134, 00-008 Warszawa

+48 22 460 50 87

pokaż więcej
pokaż mniej
GŁOSOWANIE W EDYCJI 2022 ZAKOŃCZONE

Green Fleet Dashboard (GFD) [Geotab]



Green Fleet Dashboard (GFD) firmy Geotab jest niezbędnym narzędziem dla zarządców floty pojazdów, którzy chcą sprawić, żeby ich flota stała się bardziej ekologiczna, a także zaoszczędzić na kosztach paliwa. Stworzony w oparciu o rozwiązania telematyczne pulpit nawigacyjny, który jest dostępny w Geotab Marketplace, pozwala zarządcom floty pojazdów śledzić postępy w zakresie zużycia paliwa, śladu węglowego i wykorzystania pojazdów elektrycznych. Zarządcy mogą wykorzystywać wgląd w dane do monitorowania skuteczności inicjatyw środowiskowych takich jak zasady dotyczące korzystania z biegu jałowego i korzystanie z pojazdów elektrycznych oraz porównywać własne postępy w tym zakresie w ekosystemie Geotab z podobnymi flotami. Jedną z mocnych stron rozwiązania jest jego rozszerzalność — może być stosowane wszędzie tam, gdzie gromadzone są dane telematyczne. Geotab jest obecnie używany w ponad 165 krajach, co ilustruje tę zaletę. Green Fleet Dashboard zarządza danymi pochodzącymi zarówno z pojazdów spalinowych, jak i elektrycznych, dzięki czemu nadaje się do każdego rodzaju floty. Podstawowym warunkiem użytkowania jest integracja własnych danych dotyczących jazdy z oprogramowaniem do zarządzania flotą MyGeotab. Baza danych powinna najlepiej obejmować okres od trzech do sześciu miesięcy. Dodatek można łatwo zainstalować za pośrednictwem Geotab Marketplace i jest on od razu gotowy do użycia.

GREEN FLEET DASHBOARD – DZIAŁANIE FLOTY W SPOSÓB BARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONY, ZAPEWNIAJĄC DOSTĘP DO RZECZYWISTYCH DANYCH W CELU ZMNIEJSZENIA EMISJI I KOSZTÓW

 

Geotab może pomóc flotom działać w sposób bardziej zrównoważony, zapewniając dostęp do rzeczywistych danych w celu zmniejszenia emisji i kosztów.

Greenfleet Dashboard różni się od innych rozwiązań, ponieważ zapewnia kompleksowy widok na aspekty ekologiczne i obsługuje każdy rodzaj napędu (benzynowy, diesel lub elektryczny). Oznacza to, że zwłaszcza floty mieszane mogą skorzystać z możliwości analizy zarówno pojazdów spalinowych, jak i elektrycznych z poziomu pulpitu nawigacyjnego. Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, Geotab wspiera obecnie 240 różnych marek i modeli — żadna inna firma na rynku nie wspiera tak wielu modeli i marek pojazdów, ani nie wykorzystuje do tego celu takiej głębi danych. Nowe pojazdy elektryczne są ciągle dodawane do systemu.

W ramach GFD Geotab zapewnia narzędzie odniesienia(dotychczas dostępne tylko dla pojazdów z silnikami spalinowymi), dzięki któremu floty mogą porównać swoje wyniki z innymi na rynku. Poziomy odniesienia określane są w oparciu o klasę i przeznaczenie pojazdu i są ważone na podstawie rozkład użytkowania floty. Poziom odniesienia to pięćdziesiąty percentyl, poziom odniesienia dla najlepszych pojazdów z klasy to dziewięćdziesiąty percentyl.

Więcej informacji: Green Fleet Dashboard – Podręcznik użytkownika

 

 

KLUCZOWE CECHY GREEN FLEET DASHBOARD

 

W Green Fleet Dashboard można sprawdzić wydajność i charakterystykę użytkowania całej floty w rozbiciu na typy pojazdów. W celu analizy wyników floty w szerszym kontekście podawane są średnie i najlepsze w klasie poziomy odniesienia opierające się na innych flotach o podobnej funkcji i klasie pojazdów. Green Fleet Dashboard przedstawia również informacje dotyczące redukcji emisji dwutlenku węgla, wydatków na paliwo i poprawy wydajności.

 

Pulpit nawigacyjny jest szczególnie przydatny dla flot mieszanych, które chcą poprawić efektywność środowiskową zarówno pojazdów z silnikami spalinowymi, jak i elektrycznych oraz hybryd plug-in. Dzięki temu narzędziu można w łatwy sposób przeglądać całą flotę – za pomocą jednego kliknięcia.

 

Pulpit nawigacyjny przeznaczony jest dla zarządców floty pojazdów, którzy chcą śledzić postępy w zakresie zużycia paliwa i śladu ekologicznego. Można je wykorzystać do monitorowania skuteczności inicjatyw ekologicznych takich jak zasady dotyczące korzystania z biegu jałowego (anti-idling policy) oraz do porównania z ogólnymi trendami w branży.

 

Z pomocą tego narzędzia floty będą w stanie odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Czy średnie zużycie paliwa przez moją flotę wygląda coraz lepiej z czasem?
  • Jaki jest mój szacunkowy koszt tankowania?
  • Jaki jest mój ślad węglowy?
  • Jak długo moje pojazdy pracują na biegu jałowym?
  • Nad jakimi zachowaniami muszą popracować moi kierowcy?
  • Jak wypadam na tle całej branży flotowej?

 

 

WIZUALIZACJE PRODUKTU

 

 

WIDEOPREZENTACJA

 

 

CASE STUDDIES:

https://www.geotab.com/success-stories/

 Geotab_casestudy_SwissFederalRailway_DE_WR745657386_08.pdf

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z DOSTAWCĄ

Krzysztof Piotruk

krzysztofpiotruk@geotab.com

+48 606 548 338

 

pokaż więcej
pokaż mniej
GŁOSOWANIE W EDYCJI 2022 ZAKOŃCZONE
<